שקד: ״פנינו לאחדות, מקווה שייצא הלילה עשן לבן״דוברות הימין החדש

ראשי מפלגת הימין החדש המשיכו הלילה (שני) במשא ומתן להרכבת רשימה מאוחדת שתרוץ כבלוק טכני בבחירות הקרובות.

הצדדים סיפרו כי הפגישה היתה טובה וחלה התקדמות, אך טרם הושגה הסכמה סופית.

צוותי המשא ומתן סיכמו להיפגש הבוקר ולהמשך במגעים לאחדות.

אתמול הסכים הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, לפנות לאיילת שקד את המקום הראשון ברשימה לאחר שנחשף לסקרים שהראו ששקד מצליחה להביא מנדטים רבים יותר ממנו, כאשר היא מובילה את הבלוק הטכני.

"‏שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך", כתב אמש הרב פרץ בטוויטר.

פרץ הוסיף בכניסתו לפגישת המשא ומתן עם שקד ובנט, "אנחנו רואים את האיחוד כדבר חשוב מאין כמוהו ואת ממשלת הימין כעומדת בראש ואת טובת הציונות הדתית. מתוך האחריות הלאומית הזאת החלטתי שאיילת תהיה במקום הראשון באיחוד מפלגות הימין ואנחנו נסגור את כל הפרטים ונצא לדרך יחד".

נפתלי בנט: נייצר גוש ימין גדולאלירן אהרון

נפתלי בנט אמר לפני הפגישה, "רק גוש ימין גדול בראשות שקד ימנע ממשלת שמאל. אנחנו ניפגש עוד כמה דקות עם הרב רפי כדי לייצר גוש ימין גדול עם כל מפלגות הימין. אנחנו מבינים שאין הסכמות על כל דבר, אבל כדי לשמור על שלטון הימין צריך גוש גדול. אני מצפה שכולם יקבלו את הייצוג שלהם, ניתן כבוד לכולם ואנחנו מאוד מאמינים במהלך הזה".

שקד הצטרפה מאוחר יותר לפגישה ואמרה: "כפי שראיתם ושמעתם, פנינו לאחדות. אני מאמינה בזה ועובדת על זה כבר הרבה זמן. אני מקווה שנסיים את הלילה ושייצא עשן לבן, כדי שנעבור לשלב השני - לנסות להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד".