רון קובי
רון קוביצילום: דוד כהן, פלאש 90

ראש עיריית טבריה רון קובי ישאר לעת עתה בתפקידו והשימוע שתוכנן להיערך לו יידחה, כך מסתמן בעקבות הדיון שנערך בצהריים (שני) בעתירה שהגיש.

כזכור, קובי אמור היה לעמוד בפני שימוע לאחר שמועצת העיר טבריה לא העבירה את תקציב העירייה בזמן שאותו קצב לה המחוקק, ואף לא עשתה זאת בתקופת ההארכה שניתנה לה.

בעקבות אי העברת התקציב פוזרה מועצת העיר, ואילו קובי זומן לשימוע במשרד הפנים על מנת לקבוע האם יש להעביר גם אותו מתפקידו.

לאחר שזומן קובי לשימוע הוא עתר לבג"ץ, וביקש שהשימוע יידחה עד לאחר הבחירות, מאחר שלטענתו שר הפנים אריה דרעי מתנכל לו, והוא זה שהכשיל את העברת תקציב העירייה.

בדיון שנערך היום בעתירתו של קובי הציעו שופטי בג"ץ למדינה להסכים לדחיית השימוע לקובי עד לחודש אוקטובר, וזאת עקב ניגוד העניינים בו נתון לכאורה שר הפנים דרעי בתקופה זו של בחירות. דרעי ישב להצעה בתוך שבוע.

הנשיאה אסתר חיות ציינה בדיון את התבטאויותיו של דרעי נגד רון קובי שלדבריה הן בעייתיות לנוכח העובדה שהוא השר שאמור להכריע בנוגע להמשך כהונתו של קובי.

השופט מזוז אמר בדיון, "בשלב הזה, כשיש טענות ניגוד עניינים קשות, כשזה מצטרף בתקופת בחירות, בעיניי לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע. כדי לא לפגוע באינטרס הציבורי, במקום המועצה הלעומתית שסירבה לאשר תקציב תמונה ועדה ממונה של עובדי מדינה שחזקה עליה שתפעל מטעמים מקצועיים ועניינים, יחד עם ראש העיר הנבחר על ידי התושבים. היא תנהל את העיר והשימוע יידחה בעוד חודשים, וזה ייתן פרספקטיבה טובה לשר הפנים הבא לקראת השימוע".

נציין כי במקביל לכהונתו כראש העיר טבריה הקים קובי מפלגה חדשה בשם "הימין החילוני", ובכוונתו להתמודד במסגרתה בבחירות לכנסת שתיערכנה ב-17 בספטמבר.