זן הענבים 'סייבל' מבית 'ענבי טלי'
זן הענבים 'סייבל' מבית 'ענבי טלי'צילום: ענבי טלי

המדען האחראי לפיתוח זן הענבים הייחודי 'סייבל' מבית 'ענבי טלי' חושף את הסודות כיצד זוכה ה'סייבל' לעונה ארוכה במיוחד? ואיך הוא שומר על טעמו המתוק גם בקירור ולאורך זמן?

שבועות ספורים חלפו מאז השיקו 'ענבי טלי' את זן 'סייבל' וכבר הספיקו הענבים העסיסיים להפוך לפופולאריים, במיוחד בציבור החרדי והדתי.

ה'סייבל' הם ענבים עם טעם מיוחד שמזכיר ענבי מוסקט בשילוב נגיעות טרופיות. אחד המאפיינים היותר חשובים ומשמעותיים בענבי ה'סייבל' הוא תקופת השיווק הארוכה יחסית וחיי המדף הממושכים שלהם.

כדי לעמוד על סודם של הענבים, שוחחנו עם מי שאחראי לפיתוח הזן הייחודי, המדען מיכאל שטרים, המתמחה בפיתוח זני ענבי מאכל וענבי יינות.

שטרים מסביר כי אחת המטרות המרכזיות שעמדו בפניו בעת ייצור הזן, הייתה הארכת העונה ושמירת הטריות והאיכות של הענבים לאורך זמן.

"לרוב הזנים הבסיסיים יש עונה מקוצרת של שבועות אחדים, במקומות רבים מייבאים מיבשת ליבשת ענבים מחוץ לעונה", הוא מסביר, "בדרך כלל כמעט בלתי אפשרי להקדים את העונה, מאחר ונדרשים כמאה יום לאחר הפריחה להבשלה מלאה של הענבים, אולם בעבודה נכונה ניתן להאריך אותה לחודשים אחדים, כפי שנעשה עם סייבל".

לדברי שטרים, לאשכולות ענבי הסייבל יש שדרה עבה שעוזרת להחזיק את האשכול ולמנוע התייבשות. "מאחר ולוקח מספר ימים מהבציר ועד ההגעה לצרכן, מדובר בנושא משמעותי מאוד, כשהענבים נשארים טריים ועסיסיים במיוחד", הוא מציין.

בנוסף, ענבי הסייבל מתאפיינים בקליפה עבה, שמסייעת לענבים לשמור גם בקירור על טעמם המשובח והמתוק, שזיכה אותם כבר בכינוי "הסוכריות של הטבע".