הסתה במסגד. מסגד אל-אקצה
הסתה במסגד. מסגד אל-אקצהצילום: Muammar Awad/Flash90


רואה החשבון חיים יואבי רבינוביץ' תוהה בראיון ליומן ערוץ 7 על שתיקת הרשויות בישראל מול ההסתה של השייח חאלד אל מוגרבי, מטיף דתי במסגד אל אקצה, הנושא את דרשתו פעמיים בשבוע ומחזיר לאקטואליות את עלילות הדם מימי הביניים.

את דבריו פותח יואבי רבינוביץ' בציון העובדה שאמנם השייח' טוען שהוא פלשתיני אך שמו 'אל-מוגרבי' מעיד על כך שאינו אלא מהגר עבודה מאחת מארצות צפון אפריקה.

"הוא מספר לקהל מאזיניו שלבני ישראל יש חג פסח שבו חוטפים ילדים ומכניסים אותם לחבית מסמרים ובדם משתמשים לאכילת מצות, ושהדבר ידוע ומקובל לכולם. הוא גם מספר על השואה שבה בסך הכול הענישו את היהודים על אכזריותם".

תוהה יואבי-רבינוביץ' על כך שדבריו אלה של השייח' אינם די הסתה בכדי שהמשטרה או הפרקליטות יחקרו אותו, על אף שהדברים מתרחשים ונאמרים בתוך תחומי מדינת ישראל הריבונית. "מה לנו כי נלין על הפרוטוקולים של זקני ציון?", שואל יואבי רבינוביץ' המזכיר כי גם השייח' מדבר על ההשתלטות היהודית על העולם כולו.

"הוא מספר שלבני ישראל יש הרבה אלילים ושהיהודים הם שעשו את אסון התאומים. הנייר והמיקרופון סובלים את הכול, ובחדשות ובטלוויזיה לא נשמע את דבריו "המלבבים" של חאלד אל מוגרבי. זה לא מעניין. מה שמעניין הוא כשמישהו כותב גרפיטי ואז המשטרה חוקרת".

ואולי, שאלנו, הבעיה היא שתלונה לא הוגשה למשטרה בעקבות דבריו של השייח'? יואבי רבינוביץ' מזכיר שהמשטרה בודקת פעמים רבות גם כשאין תלונה ושדבריו של השייח' מפורסמים ברשת וכפי שהוא עצמו לא התגנב למסגד כדי לשמוע אותם אלא שמע את הדברים ברשת ותמלל אותם, כך יכולות היו רשויות האכיפה לעשות.

מדרשות העבר של השייח: