רון קובי
רון קוביצילום: דוד כהן, פלאש 90

החלטת בג"ץ להקים ועדה ציבורית חלופית למועצה ולהותיר לעת עתה את רון קובי, ראש עירית טבריה, בתפקידו, גרמה לסערת רוחות בקרב הח"כים החרדיים ששיגרו הודעות נזעמות לכלי התקשורת.

"החלטת בג"ץ להעניק חסינות לראש עיריית טבריה בזכות מסע הסתה מטורף נגד החרדים מלמדת על איבת שופטי בג"ץ המעודדים שטנה נגד היהדות החרדית", טען ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שהוסיף כי "שלילת סמכותו של שר הפנים הנבחר מוכיחה כי יש דיקטטורים בירושלים".

סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) הגיב להחלטת בג"ץ ואמר כי "בית המשפט העליון שוב הוכיח שההגנה על הדמוקרטיה היא עניין של גיאוגרפיה. התעלמות מוחלטת מהחלטה דמוקרטית של מועצת העיר והקמת ״מועצת צללים של פקידים״. ידיו ופיו של קובי מטונפות בשנאת אחים".

לדבריו, "זו הפעם הראשונה שבית המשפט מתעלם לחלוטין מהוראת חוק מפורשת עקב תקופת בחירות. לא ראיתי את שופטי בית המשפט העליון מחרימים את הוועדה לבחירת שופטים בתקופת בחירות כשרצו למנות את השופטת דורית בייניש לבית המשפט".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) טען, "לצערנו ביהמ"ש נותן סעד לאדם שאינו מתאים לתפקיד, פועל נגד התושבים ואין לו את אמון חברי המועצה שנבחרו באופן דמוקרטי ע"י הציבור. ביהמ"ש מראה שוב שמספיק לשופטים השימוש בדגל האנטי דתי כדי להכשיר אדם שאינו ראוי".