לוטו
לוטופלאש 90

הגרלת הלוטו עוברת בימים אלה מספר שינויים. תקרת הפרס הראשון בלוטו עולה ל-40 מיליון שקלים (במקום 28 מיליון שקלים) ובדאבל לוטו – הפרס יכול להגיע עד 80 מיליון שקלים.

גם הפרס השני גדל ב-50% ל-750,000 שקלים (במקום 500,000) ובכל הגרלה בה לא יילקח הפרס השני, יעלה הפרס ב-750,000 שקלים נוספים. בנוסף, הפרס הראשון בלוטו יחל מ-5 מיליון שקלים (במקום 4 מיליון) ועד 10 מיליון שקלים בדאבל לוטו (במקום עד 8 מיליון).

המשמעות של הגדלת הפרסים היא למעשה הגדלת אחוז החזר הפרסים לציבור והצטרפותם של מיליונרים חדשים בכל שנה, כאשר סיכויי הזכייה לא משתנים.

מתכונת מדרגות הפרסים בלוטו נותרת בעינה עם "תקרה" גבוהה יותר. כל עוד אין זוכה בפרס הראשון בלוטו, מדרגת הפרס עולה. כלומר, אם היום הפרס המוכרז הוא 28 מיליון בלוטו ועד 56 מיליון בדאבל לוטו ולא נמצא זוכה בהגרלה, יעבור הפרס למדרגה הבאה – 30 מיליון בלוטו ועד 60 מיליון בדאבל לוטו וכן הלאה. כאשר יש זוכה בהגרלה, הפרס המוכרז חוזר לנקודת ההתחלה שלו.

במקביל, יעודכן המחיר של טבלת לוטו באופן מינורי, כך שמימון הגדלת הפרסים יעשה ברובו על ידי הקטנת הרווחיות: מחיר טבלת לוטו יעמוד על 3 שקלים (במקום 2.9) ומחיר טבלת דאבל לוטו יעמוד על – 6 שקלים (במקום 5.8).

מנכ"ל מפעל הפיס, עמרי לוטן, אמר כי "הלוטו הינו מותג הדגל של מפעל הפיס כבר שנים רבות וראינו צורך לרענן אותו ולהזרים לתוכו אנרגיות מחודשות. מהניסיון בחו"ל למדנו שפרסים גדולים מושכים קהל רב יותר להשתתף בחגיגה, מה שתואם את המטרה אליה חותר מפעל הפיס והיא צירוף מעגלים רחבים יותר של לקוחות, אשר נהנים מהמשחק, בהשקעה נמוכה יחסית".