סמוטריץ' ובנט
סמוטריץ' ובנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מנכ״ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, העביר לחברי מרכז מפלגתו מכתב בו הסביר את השיקולים השונים שעמדו בייסוד ההחלטה על הריצה המשותפת עם מפלגת הימין החדש.

במכתב הדגיש ולד כי למרות החיבור, המפלגה תמשיך ותרים את הדגלים הערכיים אותה היא מובילה, במיוחד בנושאי דת ומדינה.

"אין אנו מטשטשים את דרכנו, אנו לא נוריד שום דגל ערכי. נמשיך לפעול ללא לאות להגשמת החזון של עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל. בלי לגמגם ובלי להתבייש. כמו שעשינו עד כה", כתב ולד.

הוא מנה את הסיבות שהובילו לריצה המשותפת. "האתגר העומד בפנינו בבחירות הקרובות גדול הוא. החשש מהקמת ממשלת שמאל בראשות לפיד וליברמן שתוביל למדינה פלסטינית ופגיעה חמורה בזהותה היהודית של המדינה ממשי עד מאוד".

"לאור זאת המשימה שעמדה מול עיננו הייתה לייצר מהלך פוליטי שיבטיח גם את הישארותנו בכנסת כדי שנוכל להמשיך ולפעול לקידום הערכים החשובים לנו , וגם לוודא שלא יאבדו קולות מצביעי ימין כמו שקרה בבחירות הקודמות", הוסיף.

יהודה ולד
יהודה ולדצילום: דוברות האיחוד הלאומי

ולד הדגיש את הצורך בהבנת המגרש הפוליטי ויצירת איחודים במטרה להמשיך ולהרים את הדגלים אותם מובילה המפלגה. "הדרך היחידה להשיג בוודאות מטרות אלו הייתה בריצה משותפת יחד עם מפלגות נוספות. על כן חתמנו ריצה משותפת עם הבית היהודי והימין החדש ואנו מקווים שגם חברינו בעוצמה יצטרפו בקרוב. המשא ומתן נוהל מתוך אחריות גדולה שהצריכה מאיתנו לעיתים פשרות ברמה המפלגתית למען קידום המטרה הגדולה לטובת מדינת ישראל".

"אין זה סוד שבינינו לבין הימין החדש יש מחלוקות אידיאולוגיות משמעותיות בעיקר בנושאי זהותה היהודית של המדינה. ואכן יש כאבי בטן לרוץ עם אנשים שלפני רגע נטשו את דרך הציונות הדתית ועתה חזרו. אך כרגע יש לנו מטרה משותפת לשמור על גוש הימין. ולכן אנו רצים ביחד כבלוק טכני וממשיכים להתווכח אחר כך. אנו מתפללים שכל מעשינו ימצאו חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם", חתם מנכ"ל האיחוד הלאומי את מכתבו.