נבחרות מהעולם באולימפיאדת הכימיה
נבחרות מהעולם באולימפיאדת הכימיהצילום: מרכז מדעני העתיד

אחרי ההישגים באולימפיאדות הבינלאומיות בפיזיקה ובמתמטיקה, נבחרת ישראל בכימיה שבה לישראל עטורה במדליות בהן זכו באולימפיאדה הבינלאומית, שהתקיימה במהלך השבוע האחרון בפריז.

4 חברי הנבחרת זכו במדליות- 3 מדליות ארד ומדלית כסף.

נבחרת ישראל בכימיה הוכשרה בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך בטכניון על ידי צוות בראשותו של פרופ׳ זאב גרוס, בחסות ובמימון של משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס.

חברי הנבחרת הם: רועי פאר מגן חיים שזכה במדליית כסף ועוד שלושה שזכו במדליית ארד: רון שפרינץ מאשדוד, רון רפאלי מכפר ידידיה והלל שוחט מירושלים.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, בירך את התלמידים. "ההישג הזה מצטרף להישגים באולימפיאדות של מתמטיקה ופיזיקה ומציב את ישראל בקדמת הבמה. בעבור הזוכים ההישג הוא רק צעד ראשון לקראת צעד גדול יותר שיפרוץ בהמשך דרך בחקר הכימיה".

"אין לי ספק שהם וחבריהם בתחומי הפיזיקה והמתמטיקה יובילו את ישראל בעתיד להישגים גדולים ויציבו אותה בראש המדינות המובילות. תחום המדעים הוא הפנס שמאיר לנו את הדרך, ואנחנו נמשיך לחזק ולקדם אותו", דברי הרב פרץ.

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ד"ר שמשון שושני, הוסיף כי "נבחרות ישראל במדעים ממשיכות להביא גאווה גדולה למדינת ישראל ומגיעות להישגים אישיים ובינלאומיים יוצאי דופן. ההישגים מעוררי ההשראה של נבחרת ישראל בכימיה הם ההוכחה לכך כי השקעה, התמדה ונחישות להצטיין מובילות להצלחה ולהישגים. יש להמשיך לפעול למיצוי הפוטנציאל האישי של הכישרונות הצעירים, שמדינת ישראל התברכה בהם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ציין כי "תחום המדעים מהווה את התשתית הכלכלית והטכנולוגית של מדינת ישראל, ואת חוסנה העתידי של ארצנו. אני מברך על ההישג בכימיה ומברך את הזוכים, שמצטרפים היום יחד עם הזוכים במתמטיקה ובפיזיקה לחוד החנית של מדעני המחר. בשורת ההישגים היא יום חג למערכת החינוך. היא יום חג למדינת ישראל. "

האולימפיאדה הבינלאומית בכימיה היא הוותיקה מבין אולימפיאדות המדעים הבינלאומיות לתלמידי תיכון והתקיימה זו השנה ה- 51 בפריז ולקחו בה חלק 300 צעירות וצעירים מ-80 מדינות ברחבי העולם. מדינת ישראל משתתפת באולימפיאדה משנת 2006 ולאורך השנים הגיעה להישגים המצטברים הבאים: 2 מדליות זהב, 6 מדליות כסף, 24 מדליות ארד ו-4 ציונים לשבח.