הצבעה במליאת תנועת אריאל
הצבעה במליאת תנועת אריאלצילום: תנועת אריאל

תנועת הנוער אריאל קיימה את מליאת שנת ה-40 של התנועה, שהחלה אתמול (שני) והסתיימה הבוקר עם שורת החלטות אופרטיביות במטרה לעצב את הלך הרוח בתנועה בשנים הבאות ולהעביר את האחריות לחניכים.

המליאה התקיימה בהשתתפות 500 בני נוער בירושלים, וכללה שורת הרצאות ומפגשים מרתקים עם אנשים משמעותיים ומובילים בכל התחומים בהם עסקו במהלך המליאה.

בכל חמש שנים מקיימת התנועה מליאה והשנה המליאה נערכה בעיצומה של שנת הארבעים לתנועה, ועמדה בסימן "משנים מציאות, מנהיגים תנועה".

במליאה מבררים ודנים צוותי ההנהגה של התנועה, החב"ב, ההדרכה והקומונה - באתגרים שניצבים בפני עם ישראל, בין היתר דנים בנושאים הבאים: חיזוק מוסד וערכי המשפחה, הקשר והאחריות על אחינו יהדות התפוצות, המאבק בתאונות הדרכים, חיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל, ארץ ישראל, יצירת וצריכת תרבות, קליטת עליה, ועוד.

הדיונים נשמכו 26 שעות רצופות ובסופם התקבלו על ידי בני הנוער ההחלטות שיעצבו את סדר היום התנועתי בחמש השנים הקרובות.

מקצת ההחלטות שהתקבלו:

  • בנושא חיזוק ערכי המשפחה היהודית התקבלה החלטה לקיים מערך פעולות נרחב בהנהגת חבריא ב' וכן לקיים שת"פ עם ארגונים שונים העוסקים בנושא.
  • בנושא צריכת תרבות הוחלט לקיים מצעד 'תרבות יהודית' ולקיים שת"פ תנועתי עם ארגון 'עזים בקדושה'. בתוך כך החליטו בתחום הבנים על התקנת סנן על הטלפונים הניידים כתנאי חובה למשמשים בתפקידי הנהגה בתנועה (מדריך, רכז חב"ב, גרעיניסט, קומונר).
  • בנושא המאבק בתאונות הדרכים הוחלט לצאת בקמפיין סרט אדום, שיכלול חלוקת צמידים וסטיקרים, וכן להחתים המונים על עצומה הקוראת לממשלה להקדיש משאבים למיגור התאונות.
  • בתחום יהדות התפוצות הוחלט על קיום תקשורת וירטואלית עם קהילות יהודיות בחו"ל ואימוץ משפחות עולים מקרב הקהילה הקרובה לסניף.
  • בנושא העלאת המודעות לנושא בית המקדש הוחלט על כינון מסע מקדש תנועתי ובנושא ארץ ישראל הוחלט על הקצאת קבוצת בוגרים שתפעל להקמת יישובים.

שר החקלאות אורי אריאל שביקר במושב שעסק בארץ ישראל אמר, "אבי אמר לי שכל לבנה ולבנה שאתה בונה, כשאתה שמח בבניין הארץ, תדע שיש מישהו אחר, יהודי כמוך שרואה באותה לבנה את החורבן. אל תסכים איתו, אך אתה חייב לכבד אותו. חיזוק ההתיישבות בערים המעורבות, במגדל העמק, בנצרת עלית או איך שהיא נקראת היום - נוף הגליל, היא לא פחות חשובה מההתיישבות בכל מקום אחר ביהודה ושומרון".

חיה שלומית צור, רכזת בתנועה וממובילות המליאה בתחום הבנות אמרה בתום 26 שעות דיונים, הוסיפה כי "חווינו במליאה הזו חוויה עוצמתית ומרגשת, פגשנו נוער איכותי עם אש בעיניים, שכל המטרה שלו היא לעשות טוב ולצאת מד' אמותיו. נוער שבוחר לצאת מאיזור הנוחות ולקחת אחריות על החברה הישראלית. זה מעורר השראה לפגוש נוער כזה. אני בטוחה שכבר הקיץ נראה תוצאות מעשיות בשטח, בסניפים ובקהילות. זו זכות מיוחדת וגדולה להיות חלק מהתנועה הזו".

המליאה התנועתית חודשה על ידי דביר עמיאור, מזכ"ל תנועת אריאל בשנתיים האחרונות. לדבריו יש למליאה שתי מטרות מרכזיות: האחת, העברת האחריות להנהגת התנועה לנוער עצמו, והשניה, הובלה של חניכי ומדריכי התנועה עצמם, כמנהיגים הלוקחים אחריות על החברה בישראל במגוון תחומים.

"התרגשנו לראות את ההתלהבות הגדולה ואת האווירה המיוחדת שהיתה כאן במהלך היממה האחרונה. אנחנו מאמינים בנוער שלנו ובכוח שלו לקחת אחריות ולשנות מציאות. מטבע הדברים, תנועה בראשית דרכה עסוקה בבניית המסגרת, הסניפים והתוכן התנועתי, ואילו כיום, אחרי 40 שנים של פעילות, עם 140 סניפים בכל הארץ מקצרין ועד אילת ו-15,000 חניכים, זו העת להרחיב את תחומי האחריות שלנו כתנועה בעם ישראל", אמר עמיאור.