הנשיא ריבלין במהלך המפגש
הנשיא ריבלין במהלך המפגשצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח היום (שלישי) טייסים אזרחיים יוצאי הקהילה האתיופית במסגרת מפגש עם נציגי עמותת "יעלים".

העמותה הוקמה בשנת 1998 על ידי איזי כנען, ופועלת למתן מלגות לסטודנטים ובארגון פעילויות לבני נוער וילדים בסיכון.

החל משנת 2005 מיקדה העמותה את עשייתה בקידום בני נוער בני העדה האתיופית במסגרת הפרויקטים "טסים ומתגאים" ו"טייסים ליום אחד", להעצמה אישית ולפיתוח המוטיבציה לשירות צבאי משמעותי.

במפגש השתתפו מנכ"ל העמותה איזי כנען וחניכי העמותה שסיימו את הכשרתם בקורס הטיס בימים אלו. דניו צ'נה, בוגר העמותה, משלים כיום את לימודי התואר השני שלו לאחר שסיים בהצלחה תואר ראשון בהנדסת חשמל ומשרת כעתודאי בחיל החימוש בצה"ל.

דניו סיפר לנשיא על המפגש הראשון שלו עם איזי כנען, אשר לדבריו שינה את מסלול חייו: "אני ומשפחתי עלינו מאתיופיה ב-2003. שם לא למדנו עברית או קרוא וכתוב. במרכז הקליטה בארץ נכנסתי לבית ספר יסודי ועד התיכון הייתי ילד בעייתי, חסר משמעת ובעיקר חסר מוטיבציה. בכיתה י' נפגשתי לראשונה עם איזי, והוא אמר לי שבשביל לעבור את קורס הטיס ב'יעלים' אצטרך להשלים 5 יחידות פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים".

"חשבתי שהוא צוחק. אבל לאט לאט הבנתי שאיזי סומך עליי לא רק שאעשה בגרות מלאה, אלא שגם אהיה טייס. זו הייתה הפעם הראשונה שמישהו האמין בי. שם הרגשתי שהמוטיבציה שלי השתנתה. התחלתי ללמוד לבגרויות במקביל למבחנים העיוניים לקורס טיס. אחרי מסלול מורכב סיימתי את קורס הטיס ובגרויות במלואן. איזי המשיך ודחף אותי להתקבל לעתודה ולסיים תואר ראשון, כך הגעתי למקום בו אני היום", הוסיף.

הנשיא אמר, "דרכנו לשילוב האוכלוסיות והמגזרים השונים בחברה הישראלית עוד ארוכה. זוהי משימה לאומית, ואתם מהווים מודל להשראה עבור כולנו לפתיחת השערים לכל האוכלוסיות ומתן הזדמנות שווה. בימים אלה משנוצרה תחושת פילוג בקרב האוכלוסיות, אתם מציגים תכנית של חיבור ושל תקווה. הנחישות לשבור את "תקרת הזכוכית" ולהוות דוגמה לבני נוער אחרים מהקהילה האתיופית מעוררת השראה רבה".