אורן חזן
אורן חזןצילום: חזקי ברוך

ח"כ לשעבר אורן חזן בודק בימים אלו מספר אפשרויות בנוגע לחזרה למערכת הפוליטית, לאחר שבבחירות האחרונות התמודד בראש מפלגת "צומת" ולא עבר את אחוז החסימה.

סקר מכון "דיאלוג" בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס שנערך עבור ערוץ 7 בדק את עמדות הציבור בנוגע לאפשרות שריונו של חזן ברשימות שונות לקראת הבחירות הקרובות.

מתוצאות הסקר עולה כי בקרב מצביעי מפלגות הימין בבחירות האחרונות (הליכוד, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ו"זהות") 28 אחוזים סבורים שיש לשריין לחזן מקום בעשירייה הראשונה של רשימת ימין מאוחדת לעומת 72 אחוזים שמתנגדים לכך.

בהמשך נשאלו הנסקרים "במידה ואורן חזן ישוריין במפלגת ימין מאוחדת, באיזו מידה זה יגדיל את הסיכוי שתצביע למפלגה?". 16 אחוזים השיבו "במידה רבה", או "במידה רבה מאוד". 14 אחוזים השיבו "במידה בינונית" ו-60 אחוז השיבו "במידה מועטה" או "כלל וכלל לא".

עם זאת, בקרב מצביעי הליכוד 18 אחוזים השיבו "במידה רבה", או "במידה רבה מאוד". 13 אחוזים השיבו "במידה בינונית ו-59 אחוז השיבו "במידה מועטה" או "כלל וכלל לא".

הנסקרים נשאלו גם בנוגע לאפשרות שילובו של חזן במפלגת "עוצמה יהודית". 10 אחוזים השיבו כי אם ישוריין במפלגה הדבר יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגה "במידה רבה" או "במידה רבה מאוד". ואילו 30 אחוזים השיבו כי הדבר דווקא יקטין את הסיכוי שיצביעו למפלגה במידה רבה או רבה מאוד. 60 אחוזים מהנסקרים היו אדישים לשריון חזן ברשימת עוצמה יהודית.

בנוגע למפלגת "זהות" הנתונים די דומים. 8 אחוזים השיבו כי אם חזן ישוריין במפלגת "זהות" הדבר יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגה "במידה רבה" או "במידה רבה מאוד". ואילו 32 אחוזים השיבו כי הדבר דווקא יקטין את הסיכוי שיצביעו למפלגה במידה רבה או רבה מאוד. 60 אחוזים מהנסקרים היו אדישים לשריון חזן ברשימת זהות.

הסקר נערך עבור ערוץ 7. עורך הסקר: דיאלוג יעוץ ארגוני מחקר והדרכה בע"מ. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של מצביעי ימין בבחירות האחרונות. מספר המשיבים בפועל: 308. מרווח טעות הדגימה 5.5%. שיטת איסוף הנתונים: תשאול אינטרנטי. שיטת הדגימה: אקראית פשוטה תוך שמירה על מכסות