אבי דיכטר
אבי דיכטרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אבי דיכטר, חבר הכנסת מהליכוד, התייחס ב"חדשות הבוקר" לסקר המנדטים מהמהדורה המרכזית.

"אני לא מוטרד מהסקרים האלה, הם נותנים לך מגמות. אנחנו עדיין חודש וחצי לפני הבחירות, זה פרק זמן ארוך מאוד. בבחירות האחרונות דיברו על הליכוד עם 30 מנדטים ואפילו פחות, זה נגמר ב-35 מנדטים. הציבור מבין שבישורת האחרונה אין ברירה אלא להתמקד במפלגות הגדולות".

אביגדור ליברמן סוחף אחריו 9-10 מנדטים. הוא לשון המאזניים "בסקרים של הבחירות הקודמות משה פייגלין היה לשון המאזניים ובסוף לא עבר את אחוז החסימה. ליברמן כבר מעכשיו מתכנן ובונה את עצמו כלשון המאזניים, זה רחוק מאוד, זה לא נכון לעשות. צריך לראות לאן אביגדור ליברמן באמת לוקח אותנו, הוכח שאצלו, בניגוד לאמירה המפורסמת שלו, מילה זו לא מילה. אנחנו כולנו בבחירות בגלל ליברמן והמחיר על זה לא יכול להיות שלא יבוא לידי ביטוי בבחירות".

ליברמן אומר, המפלגה הראשונה שתגיד ממשלת אחדות, אני איתה. "לפעמים אני מחפש מורה נבוכים לאביגדור ליברמן. הוא גם ימין וגם ממשלת אחדות? ממשלת אחדות זה לא ימין. הליכוד רוצה ממשלת ימין, ממשלת אחדות זה דבר אחר. ליברמן צריך להחליט איפה הוא נמצא. ממשלת אחדות זו פשרה, אני נגד פשרות. צריך ליכוד גדול כדי להוביל מחנה ימין עם דירקטיבה פוליטית, מדינית וכלכלית של ימין".

אתם מצטערים שלא נתתם לאיילת שקד מקום ברשימת הליכוד? עכשיו היא לוקחת לכם מנדטים.
"אני מכיר את איילת שקד היטב, עבדנו לא מעט על חוק יסוד הלאום. היו לנו לא מעט פגישות ביחד. יחד עם זאת, צריך לזכור שאיילת שקד ונפתלי בנט לא עברו את אחוז החסימה ולכן בליכוד אי אפשר היה לתת לה את המקום שהיא ביקשה. לכן היא לא בליכוד. המיקום שהיא רצתה להיות בו לא היה ריאלי במחנה הליכוד אחרי שקלטנו לתוכנו את כולנו של כחלון. הליכוד היא לא איזה מפלגת שבץ נא, אלא מפלגה עם פריימריז שבהם בוחרים את ראש הליכוד ואת הרשימה".