ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: מארק ישראל סאלם

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט והשליח המיוחד של נשיא ארה"ב לסוריה בראיין הוק מאשימים כי "המשטר האיראני מנצל את הסכסוך הישראלי-פלסטיני מזה עשרות שנים - כדי לקדם את פעילותו והשפעתה הממאירה באזור".

במאמר שפרסמו השניים ברשת 'פוקס' האמריקנית הם התייחסו לקשר האיראני ל'עסקת המאה' שמקדם ממשל טראמפ.

"לאיראן יש חזון מעוות לגבי העם הפלסטיני - שאינו מציע אלא אלימות, הרס וייאוש. אנחנו הצגנו בבחריין שונה לחלוטין ומלא תקווה של שלום ושגשוג עבור העם הפלסטיני. הסדנה בבחריין עוררה התלהבות מחודשת מאפשרות לשיפור חייהם של פלסטינים והבאת שלום לאזור, דבר שתוקפנות איראנית לעולם לא תוכל להשיג", כותבים גרינבלט והוק.

לדבריהם, "ברור שאיראן משקיעה רבות כדי להנציח את הסכסוך בין ישראל והפלסטינים. המשטר מספק 100 מיליון דולר מדי שנה לתמיכה בארגוני טרור פלסטיניים. בינתיים, הפלסטינים בעזה סובלים תחת שותפי הטרור של איראן".

הם קובעים כי "בבחריין נדחה החזון האיראני ומדינות ערב הביעו תקווה לעתיד משגשג. נפתח שיח חדש בעולם הערבי על עתיד משותף לישראלים ופלסטינים יחד".

"התוקפנות האזורית של המשטר האיראני היא זו שקירבה את מדינות ערב וישראל באופן חסר תקדים, ויצרה שיתוף פעולה שיכול לסייע להשיג את השלום המיוחל בין ישראל לפלסטינים", כותבים גרינבלט והוק.

"הסכם שלום מקיף ומצליח בין ישראל לפלסטינים הוא אחד הכלים החשובים שעומדים לרשותנו כדי להביא ליציבות אזורית ולמניעת טרור איראני. זה יהיה הסיוט הגרוע ביותר של איראן", הם מסכמים.