הסיור שנערך לדיפלומטים
הסיור שנערך לדיפלומטיםצילום: האמת שלי

מבצע צוק איתן הוביל לדו"חות וגינויים אנטי ישראליים רבים ברחבי אירופה שהציגו תמונה מעוותת ושקרית על פעילות חיילי צה"ל במבצע.

ארגון חיילי המילואים "האמת שלי" שהוקם בעקבותיו על מנת להילחם בכך, קיים אתמול (שלישי) סיור נדיר ומיוחד לדיפלומטים ושגרירים אירופים בעוטף עזה על מנת לחשוף את האמת ולהביא לשינוי הסברתי ותודעתי באירופה.

בין היתר הוביל את הסיור סמ"ר (במיל') מתן דגנסקר שהשתתף בקרב בשג'אעיה במהלך המבצע בו נהרגו 7 חיילים. הדיפלומטים קיבלו סיקרה מחייל המשרת כיום ביחידה לטיפול במנהרות, שמעו על ההתמודדות המורכבת של התושבים מתושבת היישוב נחל עוז ונחשפו לשימוש הציני שעושים ארגוני הטרור באוכלוסייה אזרחית כמגינים אנושיים במהלך ההפגנות על הגדר.

מנכ"ל ארגון "האמת שלי" אביחי שורשן, אומר כי "בזמן שאנו מציינים 5 שנים למבצע צוק איתן ולדו"חות של האו"ם והאיחוד האירופי שהתפרסמו בעקבותיו- היום זהו חלק מהתיקון של העוול שהחל כבר אז. הבאת שגרירים ודיפלומטים לעוטף עזה מסמנת את הכיוון - כשכבר החלו להירקם שיתופי פעולה נוספים להמשך והבאת משלחות נוספות".

בסיור לקחו חלק שגרירים ודיפלומטים מספרד, בלגיה, אוסטריה וצרפת, וכן נציגים של האיחוד האירופי. אריק ג'סן מהמחלקה הפוליטית באיחוד האירופי אמר כי "באיחוד האירופי מכירים בכך שהחמאס הוא ארגון טרור" אך תהה מדוע ממשלת ישראל משתפת איתו פעולה.

השגריר האוסטרי מרטין וייס אמר כי "מראייה מקרוב של הדברים אני מבין עד כמה מאתגרת המציאות הביטחונית הישראלית".

מדובר בחלק ממערך כולל של פעילות הארגון במטרה להביא, בין היתר, לשינוי היחס האירופי לישראל והצגת התמונה המלאה עמה מתמודדת ישראל מול ארגוני הטרור.