אוהדי חיפה. ישירו את התקווה?
אוהדי חיפה. ישירו את התקווה?צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה (ראובן כהן).

"מול הצרפתים, את התקווה שרים". ביממה האחרונה מתארגנת ברחבי הרשת החברתית יוזמה מיוחדת במינה של אוהדי מכבי חיפה בתגובה לאירועי האנטישמיות שחוו בצרפת לפני שבוע.

כזכור, לפני שבוע, רגע לפני המשחק הראשון במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית מול שטרסבורג הצרפתית, הותקפו שלושה מאוהדי מכבי חיפה בידיי אוהדים צרפתיים בשל היותם ישראליים. לא רק זאת, אלא שבמשטרת שטרסבורג הוציאו הנחיות חריגות במיוחד לאוהדים הישראליים, כשנאסר עליהם להסתובב במקומות ציבוריים, להניף דגלי ישראל בתחומי האצטדיון ועוד.

הירוקים מחיפה הפסידו במשחק בתוצאה 1:3, לאחר שהובילו בפתיחה, והערב (חמישי) יתקיים משחק הגומלין בין השתיים באצטדיון סמי עופר שבחיפה.

האוהדים החיפאים החליטו להגיב לאירועי האנטישמיות החמורים במהלכם גם נשרפו צעיפים על ידי הצרפתים הקיצוניים, והחליטו כי אין תגובה מתאימה יותר משירת המנון התקווה בזמן עליית השחקנים אל כר הדשא.

בהודעה שפורסמה ברשתות החברתיות נכתב, כי "ברגעים האלה שהשחקנים בדרך להסתדר בשורה, אסורה הכריזה באצטדיון וגם לא תהיה מוזיקה עדיין של הליגה האירופית. יש הזדמנות נהדרת לשיר באופן עצמאי וספונטני את התקווה מול הצרפתים".

בתוך כך, אמש התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח על קטטה בחיפה במסגרתה נפצעו באורח קל שני תיירים. על פי הערכות המשטרה, מדובר בנקמה של אוהדי חיפה כנגד אוהדי שטרסבורג הצרפתית שנחבלו קלות. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי ושוחררו לאחר שעה ובמשטרת חיפה אמרו כי הנסיבות והרקע עדיין נבדקים.