קצין ושני לוחמי צה״ל נפצעו, מחבל חוסלדובר צה"ל

קצין בכיר באוגדת עזה מתייחס הערב (חמישי) לתקרית הביטחונית בה נפצע קצין צה"ל ושני לוחמים נוספים בקרב יריות מול מחבל בגבול הרצועה.

"החטיבה הדרומית וגדודיה עמדו במשימה מהרגע הראשון", אמר הקצין. הוא ציין כי המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל אבל האירוע היה בשליטה לכל אורכו.

הבכיר סיפר כי "המחבל זוהה במרחק של כ-250 מטרים מהגדר והיה נראה שהוא בלי נשק, אך עובדה זו לא שינתה את התגובה. הכוח פרץ לנקודה שבה זוהה המחבל, הבין שהוא נקלע למגע ונכנס לחילופי אש במהלכם נפגעו המ"מ ושני הלוחמים".

הגורם הבכיר הוסיף כי היה חשש לירי דו צדדי והסברה היתה שהמחבל נמצא בתוך אחת העמדות של צה"ל בגזרה. "בשלב הזה, חבר כוח נוסף, חתר למגע עם המחבל וחיסל אותו".

התקרית התרחשה לפנות בוקר כאשר לוחמי צה"ל זיהו חשוד מתקרב לגדר המערכת, הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות.

לאחר שחצה את הגדר לשטח ישראל ביצע המחבל ירי לעבר הלוחמים. הלוחמים איתרו את המחבל ופתחו באש לעברו עד שחיסלו אותו. כמו כן, עמדת חמאס הותקפה על ידי טנק של צה״ל.

במהלך האירוע נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים. בצה״ל מציינים כי כלל האירוע התרחש במרחב הגבול.

מדובר צה"ל נמסר כי המחבל שחצה את גדר המערכת היה חמוש ברובה ורימונים ולבוש במדי חמאס. עם זאת, ההערכה היא שהוא פעל עצמאית.

הקצין שנפגע באורח בינוני והלוחמים שנפגעו קל פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחתם.

התקרית הלילה מגיעה אחרי שאתמול השלים צה"ל תרגיל רחב היקף בפיקוד הדרום, לשיפור מוכנות הצבא למלחמה נגד ארגוני הטרור בעזה.

ארבע עונותדו"צ