קבוצה מיוחדת במינה
קבוצה מיוחדת במינהצילום: שמוליק דודפור, הפועל תל אביב

כדורגל מעולם אחר. אחרי שלהקת 'שלוה' העלתה למודעות את שילובם האפשרי של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בעולם החופשי והגדול, עכשיו גם ענף הכדורגל מראה שזה אפשרי.

לאחרונה הגיע לסיומו פרויקט כדורגל מיוחד במינו בעיר אריאל, שכולו למען צעירים בעלי צרכים מיוחדים.

הפרוייקט עליו עמל אושריאל בן עמרם, דובר אגודת הסטודנטים באריאל לשעבר וכיום דובר המועצה האזורית מטה בנימין, בשיתוף מועדון הכדורגל הפועל תל אביב הגיע לאחרונה לסיומו.

הפרוייקט החל לפני כשנה, במסגרת מועדון "מתחברים" מבית עמותת "יחד באריאל", אשר מעניק תמיכה חברתית, פנאי והעשרה לצעירים על הספקטרום האוטיסטי.

במועדון נמצאים כ-12 חניכים, והם נפגשים בימי ראשון, שלישי ורביעי ומלווים ע"י מדריכים ומדריכות המעניקים להם את תשומת הלב הכה חשובה להם ומעבירים להם סדנאות העשרה לאורך מספר חודשים כמו אנגלית, מחשבים, תקשורת, בישול ועוד.

אחרי שעבד בעמותה בתפקידים שונים, החליט אושריאל, רגע לפני התואר השני שלו, להרים פרוייקט שכולו הגשמת חלום עבור הצעירים המיוחדים - להקים קבוצת כדורגל איכותית ומקצועית.

"באחת השיחות מני רבות שקיימתי איתם במסגרת עבודתי, שמעתי מהצעירים כי הם מאוד אוהבים ספורט ובפרט כדורגל וכי הם אוהדים את הפועל תל אביב", מספר אושריאל לערוץ 7.

אושריאל לא יכול היה לעמוד מהצד ופנה למועדון האדום מת"א בכדי לעניין אותם בשיתוף פעולה. "הבעלים ניסנוב הפנו אותי לדובר המועדון ובפגישה קצרה שארכה חצי שעה בלבד, הוחלט להוציא את הפרוייקט לדרך".

אירוע הפתיחה הרשמי של קבוצת הכדורגל המיוחדת נקבע לחודש דצמבר, כשזה התקיים בטקס מרגש ומרשים במתחם האימונים של הפועל תל אביב, מתחם חודרוב יחד עם שחקני המועדון מליגת העל.

המחשבה מאחורי פרוייקט הכדורגל היה שהצעירים יעברו אימוני כדורגל על מנת לשפר את הכושר שלהם ועל הדרך ינחילו בהם ערכים של מנטליות ספורטיבית והגשמת חלום בעזרת האימוץ מצד מועדון הכדורגל הפועל תל אביב.

באירוע הפתיחה קיבלו הצעירים מדים עם שמותיהם וזכו לאימון מיוחד מהמאמן אופיר חיים שאימן את האדומים מת"א במשך זמן קצר בעונה שעברה. הצעירים עבדו גם עם השחקנים הבכירים של המועדון אוראל דגני, רועי זיקרי, עידן כהן, רז כהן ושי אליאס ולצעירים הוגשם החלום כשהם הרגישו תחושת שייכות גדולה למועדון.

"זה התחיל עם אימון פעם בשבוע באריאל והמשיך עם כניסה למשחקים של הפועל לכל אורך העונה", מספר אושריאל, יוזם הפרוייקט.

לדברי אושריאל, "הוכח פעם נוספת כי החיבור בין ספורט וקהילה ושילובם של הצעירים בעלי הצרכים המיוחדים הוא ראוי ונחוץ. אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לאמן את הצעירים המיוחדים הללו. יצאתי עם תחושת הצלחה חזקה שדאגתי לשילובם, להגשמת חלומם והנחלת ערכים של מצויינות וספורטיביות".

ארז נעמן, דובר הפועל תל אביב שנענה לשיתוף הפעולה ויחד עם אושריאל הוציא את המחזור הראשון של הקבוצה המיוחדת לדרך, אמר "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט כה מיוחד שנגע לליבנו. מועדון הכדורגל הפועל תל אביב ימשיך להניף בגאווה את דגל השוויון ויהווה דוגמא לחברה הישראלית כולה. נמשיך גם בעונה הבאה את שיתוף הפעולה הפורה, בתקווה שנוכל להעניק לחניכים הנפלאים אפשרויות להתפתח ולהרגיש חלק מהמועדון המיוחד שלנו".

יו"ר עמותת "יחד באריאל", ד"ר אילה בלוך הוסיפה כי "יש הרבה פעילויות של העמותה שגורמות לי להזיל דמעות של התרגשות, אבל זאת יותר מכולן".

לדבריה, ההצלחה עושה כנפיים ולאחרונה הודיעו הפועל תל אביב ועיריית תל אביב על פתיחת קבוצה נוספת של בעלים צרכים מיוחדים. "כך זה צריך להיות. מתחילים באריאל, מייצרים פעילות ערכית שסוחפת אחריה את המנהיגים והתושבים והאדוות מגיעות לתל אביב. מאריאל תצא תורה! כל הכבוד לאושריאל המאמן התותח ולצוות העמותה שנפרד בימים אלה בעצב ממנהלת העמותה ליאת הלוי על כל הפעילויות המבורכות".

אושריאל סיכם ואמר כי "הקשר עם המועדון של הפועל תל אביב היה רציף והערך המוסף היה כניסה לכושר ופעילות גופנית שחשובה מאוד לילדים ועוד יותר לכאלה במצבם שלא תמיד מוצאים את הזמן לפנאי. תודה לכל ראשי עמותת "יחד אריאל". נתראה בשנה הבאה".

הילדים באימון הפתיחה
הילדים באימון הפתיחהצילום: שמוליק דודפור, הפועל תל אביב