אלופי אירופה - נבחרת הנוער של ישראל
אלופי אירופה - נבחרת הנוער של ישראלצילום: FIBA.BASKETBALL

יש עתיד. במשך שנים רבות הספידו את הכדורסל הישראלי, והערב (ראשון) השתיקו גם שחקני נבחרת הנוער את הביקורות עם זכיה היסטורית באליפות אירופה בכדורסל.

אחרי ההצלחה האדירה של נבחרת העתודה שזכתה בפעם השניה ברציפות באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 20, הערב עשתה זאת נבחרת נוספת של ישראל בענף הכדורסל - נבחרת הנוער.

היה זה כאשר הנבחרת שירדה עד לדרג ב' גברה על נבחרת פולין בגמר שהתקיים ברומניה בתוצאה הדרמטית 79:81, זאת ללא הכוכב הגדול של הנבחרת דני אבדיה.

גם ללא אבדיה ולמרות פתיחה חזקה של הפולנים שהובילו ביתרון דו ספרתי במהלך רוב המחצית הראשונה, הצליחו השחקנים הישראליים להתעלות ברבע השלישי בו הביסו את הפולנים שממול בתוצאה 16:34 בדרך למהפך.

הפולנים עוד הצליחו לחזור וכמעט שעשו קאמבק אבל קליעות עונשין של עמית אהרוני שבע שניות לסיום חתמו את הניצחון וקבעו 79:81 ותואר אליפות אירופה נוסף לנבחרות הכדורסל של ישראל.

למעשה, הנבחרת הישראלית הצעירה שמרה הערב על מאזן מושלם באליפות היוקרתית וזכתה במדליה החמישית בתולדות נבחרות הבנים בדרג ב', כשזו מדליית הזהב הראשונה של ישראל בדרג ב'.

כעת נמצאות כל נבחרות הכדורסל של ישראל בדרג הגבוה ביותר, סימן טוב לעתיד ורוד של הכדורסל הישראלי.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את הנבחרת הצעירה על הישגה הגדול כשאמרה: "אחרי שלוש שנים בדרג ב', נבחרת הנוער שלנו בכדורסל חוזרת למקום הטבעי שלה בדרג א' אחרי ניצחון מתוק עם סל בשניות האחרונות על פולין בגמר".

"חניכיו של אורן אהרוני מסיימים הערב טורניר מושלם ללא הפסדים ואפילו אחרי שכבר הבטיחו את העלייה לדרג א' אתמול, הצליחו להתעלות על השאננות המנטלית ולחזור מפיגור לאורך כל המשחק עד לניצחון סמוך לבאזר.

הניצחון הזה מוכיח את שהדגשנו לאורך כל הדרך מיום הקמת הוועדה בראשות מנכ"ל משרדי - זה הזמן לדאוג לכדורסלן הישראלי בוגר מחלקות הנוער ולתת לו יותר דקות. כי אין על הכשרונות הצעירים שלנו וזוהי חובתנו לדאוג לקדם ולפתח אותם".

השרה רגב גם הודתה לכל העומדים בראש ההצלחה, כשאמרה: "ברכות לצוות המקצועי בהובלתם של פיני גרשון ועמוס פרישמן ולראשי האיגוד, עמירם הלוי ויענק'לה בן שושן על הישגים בינלאומיים מרשימים של הנבחרות הלאומיות שלנו בגילאי הנוער והעתודה".

קלעו לישראל: דורי סהר 21, נועם דוברת 15, יהל מלמד 13, יהונתן לוי 10 (9 ריב'), עמית אהרוני 9, שחר לזר 4, גלעד לוי 3, טל פלד 2, איתי גבע 2, רזיאל חיון 2.