סיטרואן ברלינגו
סיטרואן ברלינגו צילום: יח''צ

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את סיטרואן ברלינגו החדש. זהו הדור השלישי לדגם שיצר בשנת 1996 את החיבור המושלם בין רכב עבודה, לרכב משפחתי המתאים גם לשימושי פנאי.

הדור השלישי לדגם זה ממשיך את הפילוסופיה של תכנון פונקציונלי למרכב אשר הוסיף להשתפר עם השנים כדי להפוך לאמת מידה בקבוצתו וכשותף מתאים לכל פעילות משפחה, פנאי וכמובן עבודה.

הברלינגו החדש שודרג בהתאם לשינויים שעברו שאר דגמי המותג. סיטרואן עדכנו את הברלינגו בכל התחומים לרבות עיצוב, נוחות, יחידות הנעה וכמובן הבטיחות האקטיבית אשר מעצימים את הרוח הרעננה, השימושיות, הידידותיות, הנוחות והתמורה למחיר של הדגם המקורי שממנו נמכרו 1.7 מיליון יחידות ובסך הכל 3.3 מיליון יחידות בעולם לשני הדורות הראשונים.

הברלינגו החדש מדגיש את העיצוב החדש של סיטרואן שמקנה לגוף מראה רענן ושמח. נקודת החוזק של הברלינגו, תא הנוסעים המפנק, עודכן גם הוא כדי להמשיך ולהעצים את תחושת הנוחות וההנאה מהנהיגה.

הדור החדש מציע שילוב אופטימלי בין שימושיות יומיומית כרכב עבודה וכרכב פנאי שימושי למשפחה בזכות שורה שניה המציעה שלושה מנגנוני איזופיקס לעיגון מושבי ילדים, מרווח מחיה נדיב ורצפה שטוחה ותוספת של 100 ליטר לנפח תא המטען.

נוחות הנסיעה והאמינות שמציע הברלינגו הפכה גם היא לאמת מידה בשוק כלי הרכב המסחריים. למרות כושר ההעמסה הגבוה, הברלינגו החדש אינו עושה שום פשרות באיכות נוחות הנסיעה עבור כל אחד מנוסעיו עם שיכוך מצוין של מהמורות הדרך ובידוד רעשים מצוין.

כחלק מקפיצת המדרגה של הדור החדש, הבנוי על שלדה חדשה לגמרי – EMP2, אשר מאפשרת צמיחה בממדים והגברת היעילות לצד היכולת להחדיר לרכב זה שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כסיוע לנהג במניעת תאונות ולהפכו למוביל בקבוצתו עם מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימת חירום אקטיבית, מערכת לזיהוי והתרעה בפני הולכי רגל, מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי מהירות הנסיעה בשימוש בבקרת השיוט ועוד.

הברלינגו החדש מגיע לישראל בשני מרכבים – Standard ו-Long, באורך כללי של 4.4 ו-4.75 מטר (2 ס"מ ארוך יותר מהדור הקודם), 278 ו-297 ס"מ בבסיס הגלגלים ועם אופציה ל-7 מושבים בשני אורכי המרכב. חלוקה זו תמשיך לאפשר לברלינגו לפנות לקהלים מגוונים מאוד של צרכנים ולהציע לכל אחד מהם מרכב ותצורת ישיבה בהתאם לצורך.

סיטרואן ברלינגו החדש מצויד במנועי 1.5 Blue HDi (טורבו דיזל) מהדור החדש במגוון רמות הספק. הראשונה, מציעה 75 כ"ס ו-23.4 קג"מ (1,750 סל"ד) ומשודכת לתיבת הילוכים ידנית. מעליה נמצאת גרסת ה-100 כ"ס ו-26 קג"מ (1,750 סל"ד) המשודכת לתיבה ידנית.

סיטרואן ברלינגו החדש יהיה הראשון להציע תיבה אוטומטית מבית AISIN שבה 8 הילוכים – פריצת דרך נוספת בקבוצתו. תיבה זו תוצע רק בגרסה הבכירה של המנוע המספקת 130 כ"ס ו-31.3 קג"מ (1,750 סל"ד).