שחקני מכבי תל אביב חוגגים. יחגגו בקרוב העפלה לשלב הבתים?
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. יחגגו בקרוב העפלה לשלב הבתים?צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

יש תקווה? רק בשבוע שעבר הודחה בבושת פנים אלופת ליגת העל בכדורגל, מכבי ת"א, ממפעל ליגת האלופות, כשזו הודחה בידיי קלוז' הרומנית.

עם הדחתם ממוקדמות המפעל היוקרתי ביותר בכדורגל האירופי, ירדו התל אביבים למוקדמות הליגה האירופית, מפעל הכדורגל השני בחשיבותו באירופה, כשאלה יארחו ביום חמישי הקרוב את סודובה הליטאית למשחק הראשון מבין שניים במסגרת הסיבוב השלישי.

התל אביבים אמנם טרם עברו את היריבה הליטאית שנמצאת בעיצומה של העונה בליגה המקומית אך לא צריכה להקשות יותר מדי על הישראליים, וכבר היום (שני) התוודעו מי תחכה להם בשלב הבא במסעם האירופי.

רגע לפני שלב הבתים של המפעל האירופי המכובד, תחכה לתל אביבים, במידה שינצחו את הליטאים, המנצחת במשחק בין דינמו זאגרב לפרנצווארוש ההונגרית.

למעשה, השתיים מהוות יריבה בהחלט קשה אך לא מדי כשהאופציות היו לפגוש גם את סלטיק הסקוטית או קלוז' הרומנית שהדיחה אותה רק לפני שבוע, כששתיהן הגיעו בדומה למכבי ת"א, היישר ממוקדמות ליגת האלופות.

דינמו זאגרב היא כמובן הפייבוריטית הברורה לעבור את פרנצווארוש, כשאלופת קרואטיה היא חברה כמעט קבועה בשלב הבתים של ליגת האלופות ובשורותיה משחקים כוכבים רבים בכדורגל האירופי וכאלה שלפני המעבר לקבוצות הגדולות ביותר בכדורגל העולמי.

גם פרנצווארוש נחשבת לקבוצה הטובה ביותר במולדתה, כשזו היא אחת מקבוצות הפאר של הכדורגל ההונגרי. להונגרים יש גם היסטוריה עם המכבים מת"א, כאשר אלו הפסידו לישראלים לפני שנה, זאת בנוסף להיותם חלשים יותר ממכבי, לפחות על הנייר.

מי שמכיר את המכבים מת"א מקרוב במדי ההונגרים הוא שחקנה לשעבר של בית"ר ירושלים, המגן מרסל הייסטר הגרמני. גם לחלוץ תמאש פרישקין יש קשר עם ישראל כשזה שיחק במדי מכבי חיפה בעבר.

משחקי שלב הפלייאוף ייערכו ב-22 וב-29 באוגוסט.