הנשיא ריבלין בטקס מגן הכבוד בבית הנשיאלע"מ

כבכל שנה, גם השנה נערך בבית הנשיא שבבירה הטקס המסורתי המסכם את ההגינות והפעילות החינוכית של קבוצות ליגת העל בכדורגל השונות, טקס "מגן הכבוד - תקווה ישראלית".

מדובר בטקס אשר בשיאו מעניק נשיא המדינה את מגן הכבוד למועדון ולמיזם ייחודי מליגת העל בכדורגל, למחלקת נוער וילדים מכלל הליגות ולמאמן הכבוד שהצטיינו בעשיה ערכית, חינוכית ובמאבק באלימות והגזענות ביציעים ומחוץ להם.

אל הטקס היום הגיעו בעלים של קבוצות הליגה השונות והקפטנים, וכן לראשונה השתתפו בו גם נציגים מהליגה הספרדית, נציגי משרד התרבות והספורט, מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל והטוטו, נציגי המועדונים של "הדור הבא", חברי וחברות ועדת הפרס, בראשם יו"ר ועדת הפרס של ליגת העל אתלטית העבר אסתר רוט שחמורוב ויו"ר ועדת הפרס של הדור הבא זאב זלצר.

בקטגוריה המשמעותית ביותר בטקס, המועדון המצטיין בליגת העל, זכתה מכבי נתניה בראשות אייל סגל שהוועדה הבוחרת ציינה כי הצליח "לחבר בין קהל האוהדים למועדון ולבעליו וליצור מרחב משפחתי מהנה".

בקטגוריית מחלקת הנוער המצטיינת זכתה בית״ר כפר סבא שלומי, במאמן הנוער והילדים המצטיין זכה אברהם בכר המלווה לאורך 60 שנה אלפי ילדים ובני נוער כדמות חינוכית והמיזם המצטיין הוא ״חינוך לפסגות״ של מכבי ת״א אשר אימץ מרכזיים חינוכיים ברמלה, נתניה ודרום ת״א.

לצד כל אלה, שוב מי שגנב את הכותרות והפוקוס היה נשיא המדינה ריבלין, מי שיזם את הטקס המסורתי.

הנשיא ריבלין, שבעברו שימש יו"ר מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים, נשא דברים כשדיבר על מה שהיה פעם מול מה שהיום ועל המלחמה חסרת הפשרות בגזענות. "פעם הכדורגל היה האמצעי להזדהות, זה היה בשבילי המקור להזדהות. זה ליכד אנשים יחד והיווה ‘אסקפיזם’, עזר לשכוח מהצרות של הכנת שיעורים ואם תקום או לא תקום מדינה".

"הכדורגל הפך לראי לחברה הישראלית אבל אנחנו יכולים לעשות הרבה הרבה יותר. ההישגים בטלים כשאנחנו רואים את הרע באחר, הכדורגל מלמד על קבוצתיות, זה משחק קבוצתי של עבודת צוות", אמר ריבלין.

ריבלין התייחס בדבריו בצורה מפורשת לשיוך הלאומי ולשאלת שילובם של שחקנים ערבים במסגרות השונות. "יש שחקנים מלאומים שונים, אבל בנבחרת ישראל כל ה-11 ישראלים, יכולים אולי להשתייך ללאום אחר אבל כולם ישראלים".

ריבלין, אוהד בית"ר ידוע, דיבר כמובן גם על המתרחש במועדון נעוריו. "אוהדי בית"ר צופים על משה חוגג בתקווה רבה. חוגג לא רק שהוא בעל בית טוב לבית"ר אלא הוא גם עושה מסר חשוב מאוד לחברה הישראלית. די לבדלנות, כולנו חברה אחת במדינה יהודית ודמוקרטית. אחינו הערבים הם שווי זכויות והיום הם בין השחקנים הטובים ביותר בנבחרת ישראל".

"כשהנבחרת מנצחת זה בזכות הנבחרת, שם נמצאים הכדורגלנים הכי טובים, וכולם אזרחים מצוינים. רק שחוגג לא ישנה את דרכו, הוא יכול לעמוד כעץ מול כל הרוחות הנושבות, והוא יכול גם להניב פירות מצוינים", אמר הנשיא ריבלין בטקס המסורתי והחגיגי.