דגלי אש"ף
דגלי אש"ףצילום: iStock

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, חתם היום (שני) על צווים המורים למנוע את קיומם של אירועים בחסות ובמימון הרשות הפלסטינית שהיו אמורים להתקיים במזרח בירושלים.

האירועים היו אמורים לכלול שירים לאומניים פלסטיניים, נאומים של בעלי תפקידים בכירים ברשות הפלסטינית, סמלים ריבוניים פלסטיניים והתכוונו ליטול בהם חלק בכירים בארגון הטרור 'חזית העממית'.

האירוע הראשון נערך לזכרו של פעיל פתח' אחמד עדילה, אביו של אחראי תחום הספורט בירושלים מטעם הרשות הפלסטינית ג'מאל עדילה, הכפוף לשר הספורט הפלסטיני ג'יבריל רג'וב והאירוע והשני נערך לזכרו של סובחי ג'ושה, פעיל אש"ף שגורש לירדן לפני שנים רבות והיה ממייסדי מפלגת "נידאל שעבי-המאבק הלאומי" ששלה נציגים בממשלת הרשות.

השר ארדן גם חתם על הארכת הצו המונע את פעילות הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים לאחר שאימץ את המלצת השב"כ ומשטרת ישראל בנושא.

הצו מגביל את פעילותו של ה"אוריינט האוס" במזרח ירושלים, וכן מוסדות נוספים במזרח העיר: "לשכת המסחר המזרח ירושלמית", "המועצה העליונה לתעשיית התיירות הערבית", "המרכז למחקרים פלסטינים (מאד"א)", "מועדון האסיר הפלסטיני" ו-"המשרד למחקרים חברתיים וסטטיסטיים" בעקבות השתייכותם לרשות הפלסטינית.

הצווים ניתנו בהתאם לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), אשר אוסר על הרשות הפלסטינית לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.

"הרשות הפלסטינית ממשיכה כל העת לנסות לייצר אחיזה פלשתינית בירושלים בכל דרך, כולל העברת מימון לפעילויות מטעמה, ומשטרת ישראל פועלת כל הזמן כדי להתחקות אחר הניסיונות הללו ולבלום אותם. אני איאבק בכל דרך כדי למנוע הפרה של הריבונות שלנו בכל חלקי בירתנו ירושלים", הבהיר השר ארדן.