שריפות ענק בקליפורניה
שריפות ענק בקליפורניהצילום: רויטרס

מזכ"ל ארגון המטאורולוגיה העולמי, פטרי טאלאס, אמר כי חודש יולי 2019 היה החודש החם בהיסטוריה ונרשמו בו הטמפרטורות הגבוהות ביותר מאז החלו המדידות.

לדבריו החודש שעבר הדיח את חודש יולי 2016 ממעמדו כחודש החם ביותר בהיסטוריה, כאשר במהלך יולי נרשמו מספר גלי חום שפגעו בכל אירופה ובמדינות רבות נרשמו שיאי טמפרטורה לאומיים.

"החום יוצא הדופן גרם להמסת קרחונים דרמטית בגרינלנד, באזור הארקטי ואפילו באירופה. שריפות חסרות תקדים השתוללו באיזור הארקטי זהו החודש השני ברציפות והרסו יערות שלמים. זה לא מדע בדיוני, זוהי המציאות של שינויי האקלים. זה קורה עכשיו וזה עוד יחמיר בעתיד אם לא ננקוט בפעולות דחופות" אמר טאלאס.

על פי הנתונים שהציג ארגון המטאורולוגיה העולמי, הטמפרטורות שנרשמו בחודש שעבר היו גבוהות ב 1.2 מעלות מהטמפרטורה הגבוהה ביותר בתקופה הטרום-תעשייתית.

גם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטארש, התייחס לשינויי האקלים ושבירת שיאי הטמפרטורות, והזהיר מפני ההשלכות החמורות שיהיו לשינויי האקלים בעתיד אם לא יינקטו צעדים משמעותיים לעצירת ההתחממות הגלובלית.

"זה משמעותי במיוחד כי החודש החם ביותר עד היום היה יולי 2016, כתוצאה מסופת אל ניניו שהיתה אחת החזקות אי פעם. זה לא המקרה השנה. כל הסימנים מעידים כי אנחנו נמצאים על מסלול בו השנים 2015 עד 2019 יוכרזו כחמש השנים החמות ביותר בהיסטוריה" אמר גוטארש.