השר פרץ
השר פרץצילום: דוברות חמדת הדרום

שר החינוך הרב רפי פרץ (הימין המאוחד) ביקר במכללה האקדמית לחינוך ''חמדת הדרום'' ליד נתיבות.

את פרץ ליוו יו"ר הוועד המנהל במכללה ושר החינוך לשעבר הרב יצחק לוי, ראש מועצת שדות נגב עו"ד תמיר עידאן, נשיא המכללה היוצא פרופ' שאול קרקובר, ראש המכללה הנכנס ד"ר חיים שקד ומנכ"ל המכללה קובי ויצמן.

במהלך הביקור נפגש השר עם סטודנטיות לחינוך, ולאחר מכן דן עם הנהלת המכללה על הפיתוח המאסיבי של הערים הסמוכות אופקים ושדרות, בהן קיימת תנופת בנייה עם למעלה מ- 30 אלף יחידות דיור שצפויות להגדיל משמעותית את הביקוש למורים באזור.

לאחר מכן נערך טקס קביעת מזוזה בבניין חדש בקמפוס המכללה. במהלך הטקס ציין פרץ כי "המכללה מביאה ברכה רבה לדרום. בשנים האחרונות אנחנו במסע ארוך לקביעת התודעה היהודית והציונית דתית בכל מרחבי הנגב, כשהמכללה נוטעת בנגב נטיעה של תורה ויראת שמיים יחד עם לימודי אקדמיה.

''אני מברך את המכללה וראשיה שימשיכו במסע הזה ויובילו את לימוד האקדמיה בקרב תושבי הדרום. הסטודנטים מגיעים עם רוח, שאיפה ורצון להצמיח את האזור, בחינוך, במדע ובאקדמיה וזוהי ברכה גדולה", הוסיף פרץ.

ראש המכללה הנכנס, ד"ר חיים שקד, תיאר בפני השר את פועלה האקדמי של המכללה: "קידום איכות ההוראה נעשה במטרה להעצים את סגל המרצות והמרצים, מתוך הכרה שכל מרצה מהווה דגם להוראה עבור הסטודנטים, שיהוו את דור המורים העתידי. המכללה שואפת להקנות למרצות ולמרצים ידע, מיומנויות, עמדות וערכים הנדרשים להוראה מיטבית. בנוסף, קידום איכות הלמידה חותר לפיתוח 'תלמידאות' בקרב הסטודנטיות והסטודנטים- סט של אמונות, עמדות והתנהגויות המשתקפים במחויבות ומכוונות עצמית ללמידה, התייחסות בכובד ראש ללימודי התואר כלימודים אקדמיים, והשקעת מאמצים ניכרים כדי להצליח".

מנכ"ל המכללה, קובי ויצמן הציג בפני השר את הקיצוצים שנעשו בכל המכללות לחינוך ושיתף אותו באתגרים העומדים בפני המכללה. כמו כן הוא ביקש מהשר לפעול לשמירה על רמת ההכשרה של מורי העתיד, לדאוג שלא תרד ואף תעלה, תוך מציאת המקורות התקציביים הנדרשים לכך.

"הכשרת מורים איכותיים בדרום הארץ היא המפתח להפרחת הנגב ולצמצום הפערים בין המרכז והפריפריה" אמר ויצמן והוסיף, "בעבר הפרחת השממה נעשתה עם מעדר וכיום היא נעשית באמצעות מורים איכותיים. מורה איכותי יגדל אלפי ילדים למצוינות, לשגשוג והצלחה". השר אמר כי הוא ילמד את הנושא וינסה לעזור בכל כוחו.