M-16
M-16צילום: דוברות משטרת ישראל

המשטרה התנצלה בפני סאמר סלימאן, ערבי תושב עיסאוויה במזרח ירושלים, לאחר שנחשף כי שוטרים ביימו סצינה בביתו כחלק מצילומי סדרת הדוקו ''מחוז ירושלים''.

''אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם'', נמסר ממשטרת ישראל.

הבוקר (שלישי) נחשף בעיתון הארץ כי שוטרים שתלו נשק בביתו של סלימאן במזרח ירושלים ותיעדו את מציאתו בסדרה התיעודית "מחוז ירושלים" של תאגיד השידור הציבורי ''כאן''.

החיפוש בביתו בוצע בנובמבר 2018, ובסופו קיבל מהשוטרים דוח חיפוש שבו נכתב: "לא נתפס דבר". סלימאן מעולם לא נעצר או נחקר בנוגע לנשק ש''נמצא'' בביתו.

בפרק התשיעי של "מחוז ירושלים" נראים השוטרים מחפשים נשק בביתו של סלימאן ובסיום החיפוש אותר לכאורה רובה צה"לי מסוג M–16. הנשק אותר במרתף שאותו מכנה אחד השוטרים "מנהרה שלא היתה מביישת את החפירות בעזה".

בעקבות פניית "הארץ" הוסר הפרק מהאתר ומערוץ היוטיוב של תאגיד השידור ''כאן''.

מ"כאן" נמסר בתגובה: "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התוכנית, קודה תקשורת. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם".