השר ארדן עם ראשי בית"ר היום
השר ארדן עם ראשי בית"ר היוםצילום: דוברות בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים מתכוננת למאבק. שבועיים לפני תחילת עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל, נפגשו היום (שלישי) ראשי בית"ר ירושלים עם השר לבטחון פנים גלעד ארדן במטרה להיאבק בגזענות שעלולה לצוץ מהיציעים.

כזכור, בתקופה האחרונה החליפו ראשי המועדון הירושלמי וראשי ארגון האוהדים האדוק שלהם, ארגון 'לה-פמיליה' מהלומות זה בזה במה שיצר סערות רבות במועדון, שאינן קשורות לנעשה על כר הדשא.

בשיא העימות בין הבעלים חוגג לאוהדים, הצהיר זה כי אם האוהדים לא יסכימו להודיע על קבלת כל שחקן באשר הוא, ללא הבדל דת, גזע וצבע, יפעיל הוא מספר סנקציות כנגדם - החל מאיסור מכירת מוצרים בסמוך לאצטדיון ועד מניעת כניסתם של אלה לתחומי האצטדיון הביתי, אצטדיון טדי.

היום (שלישי) כאמור, העלו בבית"ר ירושלים הילוך בכל הקשור למאבק באוהדים שהצהירו כי הם מתנתקים מההנהלה לאחר שזו לטענתם איימה עליהם בהליכים משפטיים ותביעות.

בפגישה שקיימו נציגי המועדון הבית"רי - הבעלים משה חוגג, המנכ"ל מוני ברוש ויו"ר המועדון אלי אוחנה עם השר ארדן, נכחו גם מנכ"ל המשרד לבטחון הפנים צ'יקו אדרי, ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל תנ"צ מוריס חן, נציגי היחידה למניעת אלימות בספורט וגורמי האכיפה במשטרת ישראל.

השר ארדן שוחח עם הנהלת המועדון על פעילות הקבוצה למיגור האלימות והגזענות ועל המשך המאבק המשותף בהן במטרה לאפשר לכל אוהדי הקבוצה מרחבי המדינה ליהנות מצפיה ועידוד במשחקי הקבוצה באופן בטוח ונקי מגילויי גזענות ושנאה.

בפגישה הועלו פתרונות אפקטיביים שייבחנו בתקופה הקרובה וביניהם יכולת הקבוצה להרחיק אוהדים לפרק זמן ממושך ממשחקי בית וחוץ ובחינת מתן סמכות למשטרה להטיל קנס כספי בהליך של "הסדר מותנה" בגין קריאות גזעניות.

השר ארדן בירך את חוגג על פעילותו כשאמר: "כאוהד בית"ר מילדות, אני מברך את המועדון ואותך על הפעילות לשיפור חווית הספורט ולמיגור גילויי גזענות מהמגרשים. משטרת ישראל השקיעה המון בשנים האחרונות כדי להיאבק באלימות בספורט ואני מצפה ממנה ומפרקליטות המדינה להפעיל את כל הכלים והסמכויות כדי להיאבק באותם אלו שפוגעים בציבור כולו וגם מכתימים את שמה של ישראל ברחבי העולם בשל האלימות והקריאות הגזעניות שמשחקים לידיים של אויבנו ומחרימנו".

משה חוגג הודה לשר על ההיענות כשאמר "אנחנו שמחים מאוד מהדרך בה השר פועל, משתף איתנו פעולה ורואה איתנו עין בעין את המטרה אליה אנחנו חותרים. נמשיך לדבוק ב'ואהבת לרעך כמוך' ככלל יסוד עבורינו, כשמערכת האכיפה לצידנו".