הרב פרץ במשרד החינוך
הרב פרץ במשרד החינוךצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירי החינוך הדתי יוצאים נגד החלטת שר החינוך הרב רפי פרץ (הימין המאוחד) שלא להאריך את כהונתו של ראש מנהל החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ.

גורמים בחמ"ד מזהירים כי ההחלטה תפגע בהתנהלות מוסדות החינוך הממלכתיים-דתיים, ועשויה לפגוע אף בפתיחת שנת הלימודים.

כהונתו של ליפשיץ הוארכה פעם אחר פעם בגלל מערכות הבחירות. כהונתו תסתיים ב-31 אוגוסט אולם בניגוד לכל הציפיות בחר שר החינוך פרץ שלא לתת הארכה נוספת.

העיתונאית שירית אביטן-כהן דיווחה ב"מקור ראשון" כי הרב פרץ קיבל חוות דעת מנציבות שירות המדינה שאפשרה להאריך שוב את כהונתו של ליפשיץ, אך הודיע למועצת החמ"ד ובכירי המשרד כי הוא "רוצה להטביע חותם", ולכן ימנה ממלא מקום מטעמו עד למינוי שר קבוע ופתיחת מכרז כדין.

מי שדרש זאת ממנו היה רבו של פרץ, הרב יהושע צוקרמן מישיבת הר המור, המבקש לפעול לטובת תלמודי התורה דרך מינוי אחר בראשות החמ"ד.

המועמדים להחלפתו של ליפשיץ הם מפקח החינוך היסודי בחמ"ד הרב אוריאל עובדיה, המזוהה עם חוגי הר המור, שוש נגר ממחוז תל־אביב בחינוך הממלכתי־דתי, וכן בועז קולומבוס וגדי בר־טוב, מנהלים בחמ"ד.

מלשכת שר החינוך נמסר בתגובה: "גורמים פוליטיים המעוניינים לפגוע בשר החינוך ובחמ"ד בוחשים במשרד ומציגים מצג שווא שלפיו השר מושפע מרב כזה או אחר. כל ההחלטות נעשות לפי הכללים והנהלים של המשרד. כהונתו של ראש מנהל החמ"ד מסתיימת ב־31 באוגוסט, ובאחריות השר לדאוג לרציפות הניהולית של החמ"ד. השר נפגש עם גורמים בציונות הדתית וגם עם מועצת החמ"ד כדי לדון בכך. כל ניסיון לתייג את שר החינוך בזרם מסוים בציונות הדתית עולה בתוהו. לשר החינוך יש אחריות לכל המגזרים והזרמים, בציבור הדתי ובחברה הישראלית כולה".

אברהם ליפשיץ
אברהם ליפשיץצילום: יח"צ