ניידת משטרה. אילוסטרציה
ניידת משטרה. אילוסטרציהצילום: דוברות משטרת ישראל

תאגיד השידור הישראלי, "כאן", הגיב הערב (רביעי) על השתלת הנשק בבית בעיסאוויה לצורך צילומי הסדרה 'מחוז ירושלים' והודיע כי הסיר את האפשרות לצפות בהם.

"אנו עורכים בירור מעמיק עם חברת ההפקה. התאגיד רואה בחומרה רבה את הטענות המנוגדות לחלוטין לכללי האתיקה שעליהם חתמה 'קודה' בחוזה. עד לסיום הבירור הוחלט להוריד את כל פרקי הסדרה משידור", נמסר מטעם התאגיד.

חברת קודה תקשורת שהפיקה את הסדרה "מחוז ירושלים" הגיבה לפרסום בעיתון 'הארץ' על שתילת כלי הנשק ואמרה, "קודה תקשורת מקפידה על מהימנות הפקותיה והדבר בא לידי ביטוי גם בדרך בה הופקה הסדרה 'מחוז ירושלים' שרוב מוחלט של המתועד בה מייצג במדויק את פעילות שוטרי ירושלים. שוטרים שמחרפים את נפשם במטרה לשמור על ביטחון תושבי העיר.

לעיתים נדירות, לצורך שמירה על שיטות עבודה של המשטרה, או ביטחון המשתתפים בסדרה, משולבים גם קטעי אילוסטרציה, שמטרתם להמחיש לצופה אירועים יוצאי דופן בהם נתקל המחוז בעבודה השוטפת (והדבר אף מובהר במפורש בכיתוב מתאים בסוף כל פרק). במסגרת כך, במהלך צילום הפרק הרלוונטי המתעד פשיטה של המשטרה בעקבות מידע מודיעני ממוקד על חשש לשימוש בנשק חם, שולב גם צילום אילוסטרציה, הכולל מציאת נשק באופן דומה לזה אשר נמצא על ידי המשטרה במקרים דומים רבים ואחרים".

נוסף על כך, בקודה תקשורת הבהירו כי "כל הצילום בבית הרלוונטי נעשה תוך טשטוש מוחלט של הבית ודייריו כדי למנוע זיהוי מוחלט. הקטע המדובר צולם לפני חודשים רבים ושודר לפני מספר שבועות. כאמור, כל פרט מזהה טושטש כך שאפשר לתמוה על המועד שבו הועלו הטענות. בכל מקרה, אנחנו לוקחים אחריות ובודקים לעומק את נסיבות העניין כדי להפיק את הלקחים הן בהיבט האישי וגם בהיבט המערכתי".

משטרת ישראל פרסמה היום (שלישי) התנצלות, "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם", נמסר.

בחיפוש שנערך בנובמבר האחרון בביתו של סלימאן לא נמצא כל נשק, אולם בפרק מציגים השוטרים רובה M-16. הוא גילה כי החיפוש מתועד בסדרה אחרי שתושבים וקרובי משפחה פנו אליו. הסיפור נחשף הבוקר והפרק הוסר מהרשת.

בתאגיד השידור "כאן" אמרו אתמול, "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התוכנית, קודה תקשורת. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם".