קונט. תיקו שכולו ניצחון?
קונט. תיקו שכולו ניצחון?צילום: דוברות בית"ר ירושלים

את משחק ההכנה הראשון שלה לקראת העונה, קיימה בית"ר ירושלים המסקרנת מול מי שהצליחה להישאר בתום מסע הירואי בליגת העל אשתקד, מ.ס אשדוד. אז, זה נגמר בתיקו 0:0 משמים.

הערב (רביעי) נפגשו השתיים שוב, ושוב נפרדו בתוצאת תיקו, במשחק שגם הוא לא התעלה לרמות יותר מדי גבוהות.

הירושלמים, שפתחו את עונת 2019/20 של הכדורגל הישראלי בצורה אדירה עם שלושה ניצחונות במפעל גביע הטוטו, מפעל הכדורגל השלישי בחשיבותו בארץ, אירחו הערב את האשדודים במה שהיה משחקם האחרון בשלב הבתים של המפעל ועם ידיעה כי נקודה אחת תספיק להם בכדי להעפיל לשלב חצי הגמר של המפעל.

המשחק שהיה הרביעי של הבית"רים ב-11 הימים האחרונים, יחד עם זהות היריבה שממול והעובדה כי גם תיקו יספיק להם בכדי להעפיל לשלב הבא כבר הערב, הביא את הירושלמים לעלות בהרכב משני כשאלה נתנו דקות משחק רבות לשחקנים המשלימים דוגמת עדי תמיר, לירן רוטמן, שלום אדרי ויקיר ארצי.

מי שקיבל את מפתחות ניהול המשחק בחסרונם של השחקנים הבכירים שהחלו את המשחק על הספסל, היה גדי קינדה המצויין. קינדה סיפק מחצית ראשונה נהדרת כשסחף את חבריו לקבוצה עם פעולות מצויינות.

בדקה ה-31, פרדי פלומיין ניצל טעות כפולה של הבלם הנבחן של האשדודים, וסחט בעיטת עונשין מ-11 מטרים, אותה בעט מדוייק לתוך שערו של שיא משפתי. הירושלמים המשיכו ללחוץ והיו קרובים לכבוש שער נוסף לפני הירידה להפסקת המחצית, אך בסיום 45 הדקות הראשונות נותרה התוצאה על כנה.

כמו במשחקם הקודם מול הפועל תל אביב בגביע הטוטו, גם הפעם, הירושלמים נעלמו לחלוטין במחצית השניה ואיפשרו ליריבה שממול לתקוף וללחוץ אותם אל שערם.

חילוף כפוי בדקה ה-62 מצידם של הירושלמים הביא להכשלה של עדי תמיר בתוך רחבת שערם של הבית"רים ושובל גוזלן השווה עם שער בבעיטת עונשין מ-11 מטרים.

מרגע זה העלו הירושלמים הילוך כשהכניסו את הכוכבים - מיכאל אוחנה, עלי מוחמד, שלומי אזולאי ולוי גארסיה, אך כדרור יתר ולקות בפעולה האחרונה הותירו את התוצאה כמו שהייתה גם לאחר תוספת זמן בת 5 דקות.

בית"ר נעצרת אמנם עם תיקו, אך מעפילה בכל מקרה אל שלב חצי גמר גביע הטוטו, שם תפגוש את הפועל באר שבע, שבוע לפני שייפגשו גם במחזור הראשון של העונה בליגת העל בכדורגל. האם הירושלמים ינצחו פעמיים בתוך שבוע את הדרומיים מבירת הנגב? או אז, זו בהחלט תהיה הצהרת כוונות לקראת העונה שבפתח.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת שלב הבתים של גביע הטוטו בכדורגל, נפרדו גם הפועל חיפה והעולה החדשה לליגת העל, הפועל כפר סבא בתיקו 1:1.