משה כחלון
משה כחלוןצילום: פלאש 90

שר האוצר משה כחלון שחזר אל הליכוד שש שנים לאחר שעזב את המפלגה, משוכנע שהביקורת נגדו בכלי התקשורת נשמעת רק כי התחבר לליכוד ולא למפלגה אחרת.

בראיון ליהודה שלזינגר ב״ישראל היום״ אמר כחלון כי "ברגע שהייתה חבירה אל נתניהו ולמחנה הימין, הותקפתי ונבחנתי בצורה שונה ממה שאחרים נבחנו.

״אין לי הסבר לזה. אם הייתי מתחבר לגנץ, זה היה נראה אחרת. אין לי ספק. אומרים עלי שאני מזגזג, אבל לא תראה שאומרים את זה על אף אחד אחר. איילת שקד חזרה לבית היהודי שלושה חודשים בלבד אחרי שעזבה, והיחס אליה שונה. אני עזבתי לפני שש שנים.

״תראה מה קורה בשמאל, כשהשמאל מתחבר זה 'אחריות', וכשאני מתחבר זה זגזוג. אני יודע שמכל החיבורים במערכת הפוליטית, התקשורת הכי פחות אהבה את החיבור שלי וטיפלה בי 'כראוי'. בהחלט היתה התנפלות גדולה".

כחלון מתייחס לנדוניה שהביא עימו לליכוד. "יש בדיקות ומחקרים של הליכוד, שמראים שיש שני מנדטים שהבאתי איתי לתוך הרשימה. יש שני מנדטים שמתלבטים ויש 0.8 מנדט שמתחלק בין כחול לבן לבין אביגדור ליברמן. אנחנו צריכים לעבוד על שני המנדטים שמתלבטים ולהראות להם שהלב של כולנו פועם בתוך הגוף הגדול של הליכוד".

הוא לא מודאג מהמצב הכלכלי של ישראל ומגדיר אותו "טוב". לדבריו ישראל קיבלה השבוע את הדירוג הבינלאומי הגבוה ביותר מאז קום המדינה, על ידי חברת דירוג האשראי הבינלאומי S&P: "כל הפרמטרים מצביעים על כלכלה חזקה ויציבה. השנה הזאת היא שנה בעייתית בגלל שתי מערכות הבחירות, ואי אפשר לטפל בכל. יש קצת פחות מאחוז של חריגה, זה ילך ויצטמצם.

"העלאת מסים היא הדבר האחרון שצריכים לעשות. אני שר אוצר שהוריד מסים דרמטית. לא חושב שזו התרופה".

באשר למחירי הדיור אומר כחלון: "אם לא היינו עושים את הפעולות שעשינו - לא רק שהמחירים לא היו נעצרים, אלא שהיו עולים בעוד 30 אחוזים. יש עוד הרבה לעשות. אי אפשר בקדנציה אחת לרפא חוליים של 70 שנה".