יואב שורק סופד לבנו: "היה לו אור בעיניים"באדיבות חדשות 13

העיתונאי והפובליציסט יואב שורק, אביו של דביר שורק הי"ד שנרצח הלילה בגוש עציון, סיפר בצהריים (חמישי) על בנו.

"דביר שלנו היה ילד מתוק, מי שלא הכיר אותו הפסיד, שחיפש כל הזמן מי צריך עזרה, רצה רק לבנות. הוא עסק בחיובי, מאוד אהב להצמיח מן הארץ. עשה גינות בכל חתיכת אדמה שהוא מצא", סיפר האב.

"לפני חודשיים הוא נבחן בקרטה, ולא קיבל ציון גבוה כי המורה אמר שהוא עושה את התנועות נהדר - אבל אין לו רצח בעיניים. היה לו אור בעיניים ומישהו עם רצח בעיניים לקח אותו", הוסיף יואב שורק.

לדבריו, "קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה, היה צריך להיות לו יום הולדת ביום שלישי הקרוב. על המתנה הזאת אנחנו מודים. את הכאב הזה אנחנו נישא כנראה גם הלאה".

דביר שורק הי"ד בן ה-19, תושב עפרה, הוא בנם של העיתונאי יואב שורק עורך כתב העת "השילוח" ורעייתו רחל, ונכדו של הרב בנימין הרלינג הי"ד שנרצח בפיגוע בהר עיבל בחודש תשרי תשס"א.

הלווייתו של דביר יהודה שורק הי"ד תצא בשעה 19:30 מרחבת בית הכנסת 'מזמור לאסף' בגבעת צבי לבית העלמין בעפרה.

שורק נרצח הלילה וגופתו נמצאה לפנות בוקר סמוך לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון. בישיבה סיפרו כי שורק נסע לירושלים לקנות ספרים לישיבה שבה למד. ובלילה היה בדרך חזרה אל הישיבה שלו במגדל עוז.

בשלב מסוים הקשר עמו ניתק. בשעה 19:30 המשטרה קיבלה דיווח על נעדר, וכוחות גדולים פתחו בסריקות לאיתור החייל. כאמור בתום סריקות גופתו נמצאה באזור החטיבה המרחבית עציון באזור השעה 3:00 בלילה.

מהישוב עפרה נמסר, "בית עפרה אבל עם הירצח דביר יהודה שורק הי"ד. דביר היה בחור מתוק, בן 19, שנרצח בדמי ימיו ע"י רוצחים בני עוולה בדרכו לישיבה מירושלים. דביר היה נער תמים, טוב לב, בעל עיניים טובות ונפש עמוקה ומיוחדת. אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת שורק, יואב רחל והאחים- משפחה מיוחדת, של אנשי ספר, יצירה ואומנות. משפחה שלצערנו למודת שכול. סבו של דביר, הרב בנימין הרלינג הי"ד נרצח בשנת 2000 בפיגוע רצחני בהר עיבל".

"אנו בעיצומו של מאבק לאומי על קיומה של מדינת ישראל. במאבק זה אויבינו משתמשים בכלי מתועב של רצח שמטרתו להחליש אותנו, בתקווה שיצליחו לגרש אותנו מכאן. הם רוצחים, ואנחנו בונים. זו המשוואה הציונית מאז ומעולם. הם מנסים לגרש אותנו אך אנחנו נעמיק שורשים. ערב תשעה באב, החורבן הפרטי מתערבב עם החורבן הלאומי. מתוך הכאב הגדול שכואב עכשיו לכולנו יש לנו הזדמנות להניח את המריבות והמחלוקות בצד ולהתאחד מתוך הבנה שאחרי הכל אנחנו כאן עם אחד. בבניין ירושלים ננוחם", הוסיפו בישוב.

מצה"ל נמסר כי רב-טוראי דביר (יהודה) שורק ז"ל שירת בשלב לימודי הישיבה במסלול בני הישיבות. רב-טוראי דביר (יהודה) שורק ז"ל הועלה לאחר מותו מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי.