בוגרי ישיבת מצפה רמוןהפקה: סרט למזכרת

במהלך עשרים שנות קיומה גידלה ישיבת 'מדברה כעדן' מאות רבות של בוגרים, אשר שזורים כיום בכל מעגלי החברה הישראלית: בחינוך, בצבא, בתעשייה, במשרדי ממשלה, בשלטון המקומי ועוד.

חלק ניכר מבוגרים אלו הגיעו בשבוע שעבר אל ערב הרתימה שנערך בבנייני האומה, ומאז, הטלפונים במטה הקמפיין לא מפסיקים לצלצל. "לא ישנתי בלילה שאחרי המפגש מרוב התרגשות" מספר אחד הבוגרים, "על סכום כסף גדול לגיוס כבר התחייבתי. מה עוד אפשר לעשות?".

בראיון שנערך לאחרונה עם הרב צבי קוסטינר, ראש הישיבה, אמר הרב שתלמידים נקראים בנים, ואילו הוא מרגיש שהם יותר מבנים.

הקשר החם בין הישיבה לבוגריה נמשך לאורך שנים ארוכות. במהלך השירות הצבאי נערכים ביקורים רבים, ובישיבה רגילים לראות את הרב צבי עם הטלפון הנייד צמוד לאוזנו עד שבת כמעט, כשהוא עונה לשאלות הלכתיות העולות מן השטח.

מוטי יעקובי, בוגר הישיבה ומנכ"ל מדרשת 'אל ארצי' באילת סיפר: "זה מדהים איך לרב צבי יש קשר רציף עם בוגרים, בצורה כל כך אינטנסיבית; הוא מכיר כל בוגר, יודע מה הוא עושה, איפה הוא גר, וכמה ילדים יש לו".

הבוגרים מספרים על עקרונות שלקחו איתם מהישיבה ומיישמים אותם בחיי המעשה: "מה שתמיד למדנו בישיבה... זה איפה שאתה נמצא להביא את התורה ואת עצמך באופן הכי אמיתי והכי שלם. תהיה יסודי בכל דבר כל דבר תעשה עד הסוף בצורה טובה, בצורה מדוקדקת, מקצועית ובאמונה", אמר אריק זורגר, בוגר מחזור ח', מנכ"ל המועצה המקומית באר יעקב.

בימים אלו, כאשר ההכנות לקמפיין ההתרמה לישיבה הולכות ונשלמות, מהווים הבוגרים נדבך חשוב במארג גיוס הכספים. "להיות בוגר ישיבה, זו שליחות לכל החיים. וכשהרב צבי אומר – מסתערים קדימה, אז פשוט מסתערים, ומכירים תודה גדולה למקום בו גדלנו".