דביר שורק הי"ד
דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

דביר שורק הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה ליד מגדל עוז נאבק במחבלים וניסה להתנגד, כך עולה מהחקירה עד כה.

הרצח עצמו בוצע כ-100 מטרים מעמדת הש"ג של היישוב. במערכת הביטחון מעריכים שהמחבלים הפתיעו את דביר והתנפלו עליו, אולם לא חטפו אותו כפי שנדמה היה בתחילה.

גופתו של דביר בן ה-19 אותרה כ-6 שעות לאחר הרצח. הוא יובא למנוחות הערב (חמישי) ביישוב מגוריו עפרה.

הרב אברהם סתיו, אחד ממוריו, סיפר לרדיו 103FM: "מצאו אותו עם ספרים של דוד גרוסמן. היה בו רצון להיות אדם סקרן, עמוק ומורכב.

''הוא היה מגדל צמחים וקונדיטור ולומד בשקידה יוצאת דופן. כשנסע לחו"ל עם המשפחה, למד עם חבריו דרך הסקייפ. הוא למד קראטה. לא היה נאיבי", תיאר הרב.

נתניהו מבקר בזירת הרצח בגוש עציון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר מוקדם יותר בזירת הפיגוע בגוש עציון. ''ארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר למשפחת שורק שאיבדה גם את הסבא לפני שנים אחדות. ליבנו איתם ואנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה'', אמר נתניהו.

הוא סיפר: ''אני בא עכשיו מהקריה, שם קיבלתי עדכונים שוטפים, כולל מראש השב"כ. התשובה שלנו למרצחים היא כפולה: הם באים להרוס ואנחנו בונים. ידינו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. החקירה מתקדמת ונמצאת בעיצומה''.

''אנחנו רואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח. בשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנהגת השב"כ מצאו את כל המרצחים, נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה ונבוא איתם חשבון וגם עם שולחיהם'', הבטיח נתניהו.

סימני הרכב ששימש את המחבלים אותרו על הכביש בזירת הפיגוע