מגדלור לכל הארץ
מגדלור לכל הארץצילום: אלישמע סנדמן

כ-200 בני אדם, תושבי נוף הגליל (נצרת עילית) התקבצו בבית הכנסת המרכזי בעיר לכינוס אחדות ברוח תשעת הימים.

המשתתפים הרבים הגיעו מכלל הקהילות בעיר - קהילת חב"ד, חברי גרעין 'תורת החיים', תלמידי ישיבת ההסדר, חברי הגרעין התורני-ציוני, אברכי הכולל הליטאי 'והשיב' ותושבי העיר הוותיקים.

חבר הכנסת מוטי יוגב (הימין המאוחד) שהשתתף בכינוס ברך בפתיחתו את המשתתפים וחיזק בדבריו את ההתישבות היהודית בנוף הגליל בפרט ובגליל כולו בכלל.

לאחר דברי הברכה מיוגב נפתח הכינוס בחבורות לימוד קטנות בהן נפגשו כמה חברים מכל קהילה סביב לימוד משותף.

עם סיום הלימוד המשותף נערך פאנל בו לקחו חלק רבנים מכלל הקהילות. הרב שמשון הלפרין מחב"ד, הרב אהרן זאב פישר מהקהילה הליטאית, הרב המוהל יעקב זיכרי מקהילת 'תורת החיים' והרב דובי הולץ מהגרעין התורני. הפאנל עסק סביב התיקון לתשעת הימים וגאולה והונחה על ידי צחי וייס, מנהל הגרעין התורני.

את הכנס יזם, זו השנה השישית ברציפות, הרב דני סגליס ראש ישיבת ההסדר בעיר. בדבריו של הרב סגליס הוא התייחס לאחדות בין כלל הקהילות בעיר: "לראות את בית הכנסת המרכזי בכל יום ויום עם לימוד תורה ומניינים משותפים, לראות את החיבור בין המשפחות, לראות מה הנשים הצדקניות עושות כאן בעיר, ולדעת שאנחנו כאן בשם כל ישראל.

"אנחנו צריכים להבין שמעשינו הגדולים כאן צריכים לשמש כמגדלור לכל הארץ. עלינו לבשר ולהגיד 'די לשיח הפחדים שאנחנו רואים היום ברמה הארצית, של אימה ואיבה מכל צד על האחים שלו'. כאן יש שיח אחר".

בסיום דבריו הדגיש הרב סגליס כי החידוש בעיר בא לידי ביטוי "לא רק על ידי הדברים הגדולים שכל קהילה עושה בפני עצמה, זה גדול מאד אבל לא חידוש. החידוש הוא ה'נרוממה שמו יחדיו', החידוש הוא מה שהולך ומתהווה כאן. עם ישראל חי בגלל התורה, בזכות התורה וסביב התורה"

בסיום הכינוס ערך רב העיר הרב ישעיהו הרצל סיום מסכת, כמנהג החסידות לימי תשעת הימים.

צילום: אלישמע סנדמן