אביו של דביר הי"ד: ''מקווה שהותקף מאחור ולא ראה את פני הרשע''

העיתונאי והפובליציסט יואב שורק ספד הבוקר (שישי) לבנו דביר הי"ד שנרצח אתמול בפיגוע דקירה ליד מגדל עוז בגוש עציון.

שורק יצא אל העיתונאים מחוץ לבית המשפחה בעפרה וסיפר ''היו לי כמה דקות שפתחתי את הפייסבוק וראיתי שכתבו דברים יפים על דביר. אנחנו מקבלים בבית זרם של אנשים שמשלימים את מה שאנחנו יודעים על דביר''.

''אני שמח ששרים וחברי כנסת באו אתמול, זה דבר שצריך לעשות, לא רציתי שיהיו נאומים פוליטיים בהלוויה. לצערי אין חידוש שיהודים נהרגים על ידי טרוריסטים. אני לא קיבלתי תוצאות רשמיות של החקירה.

''אני מקווה שזה כמו שאני מדמיין את זה, שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את פרצוף הרשע ועלה בטהרה השמיימה. רבותיו סיפרו לנו שהתקופה האחרונה היתה תקופה של רוממות רוח, שהוא התפתח ושמח במה שהוא עושה. אני מקווה שמתוך זה הוא עלה לשמיימה''.

הלווית דביר שורק הי"ד - הסבא טוביה שלזינגר סופד

שורק קרא להסדיר את היישוב עפרה אך לא בגלל הרצח, אלא בגלל שזה הדבר הנכון לעשות. ''אני רוצה להגיד משהו, היו כאלו שדיברו על עניינים של הסדרת יישובים ותגובות ציוניות הולמות. באופן אישי אני לא אוהב את השיחה. הקרבניות לא צריכה להוביל. את המקום הזה צריך להסדיר לא כי מישהו מת. אנחנו צודקים לא כי אנחנו מסכנים. דביר נולד לפני 18 שנה, עשינו את הברית שלו בחצר של הבית. המקום לא היה מוסדר והיום הוא לא מוסדר. אין סיבה שזה יקרה בגלל הטרגדיה, היא לא מנוף''.

האב נשאל לגבי חיסול החשבון עם המחבל הרוצח, ומתח ביקורת על שחרור מחבלים בעסקאות: "ידו הארוכה של צה"ל תשיג? תמיד התפוצצתי כשאני שומע אחרים, כי ידו הארוכה של צה"ל כל הכבוד לה שהיא מונעת הרבה דברים כאלה, אחרי שזה קרה ובתמורה לזה משחררים באיזושהי עסקה, זה בעיניי לא מנחם ולא חשוב".