מיפוי בתי המחבליםדובר צה"ל

לוחמי צה"ל פעלו הלילה (שני) בכפר בית כחיל שבחטיבה המרחבית "יהודה" למיפוי בתיהם של שני המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד.

מצה''ל נמסר כי המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים.

יואב שורק, אביו של דביר הי"ד, הגיב אתמול (ראשון) לתפיסת המחבלים שחשודים ברצח בנו. בראיון ל'כאן' הוא אמר: "לא מעניין אותי מי הם, ולא מעניין אותי כמה הם יישבו. גם כי האובדן הזה לא קשור לזה, דביר איננו ולא יחזור בגלל פגיעה של מישהו כזה או אחר".

שורק שמח לגלות על פי ממצאי התחקיר שבנו לא סבל הרבה לפני שנרצח. "אני חושב שהוא אפילו לא יודע שתקפו אותו כי התקיפה הייתה ברוטאלית מאוד אבל כזאת שמשתקת מיד, באו אליו מאחור. הוא חי 19 שנים יפות, כשאני חושב עליו אני לא מצטער בשבילו אני מצטער בשבילנו שהוא לא יהיה לנו יותר".

שורק מעדיף להסתכל "על הקונטקסט הלאומי של הסיפור. בגדול אנחנו מנצחים במערכה הזאת אבל אנחנו עושים את זה כבד ולאט וגם בגלל הלב היהודי שלנו שאני לא רוצה לוותר עליו בקלות, שלא יודע להכריע כל כך".

הימ''מ לוכדים את המחבלים הרוצחיםדוברות המשטרה

"היה מאוד רגיש, ואהב לקחת על עצמו משימות", אמר. "הוא לא היה לחוץ על התוצאה, הוא השקיע ונהנה ועבד והלך לדבר הבא, הוא עשה ניסים בלגדל גינות, בשבת אכלנו עגבניות שהוא גידל, שקטפנו לפני יומיים".

את השבת הראשונה ללא דביר עברה משפחת שורק ברגשות מעורבים. "ביקשתי שישחררו לנו לעשות את השבת כמו שאנחנו רגילים, כדי שתהיה לנו שבת משפחתית שלנו, כי זה היה לי מאוד חשוב וברוך השם יש לנו משפחה גדולה. תמיד יש מישהו חסר והשבת זה היה דביר".

הוא הוסיף, "כשעמדתי בבית הכנסת, איפה שהוא היה רגיל לעמוד לידי, בכיתי כל הזמן כי הוא לא היה שם וידעתי שזה לא שהוא במקרה לא פה בשבת. אני מניח שעוד אבכה הרבה, אבל יש לחיים עוד הרבה מה להציע. אף אחד לא הבטיח לנו אותו מראש".

יו"ר הימין המאוחד, השרה לשעבר איילת שקד, הגיעה אתמול בבוקר (ראשון) לניחום אבלים בבית משפחת שורק הי"ד בעפרה.

שקד אמרה למשפחה, "דביר היה נער מדהים שסימל את המשותף בינינו ולא את המפריד. הרצח הנורא שלו טלטל את כולנו ונגע בכל עם ישראל".

"הרוצחים המתועבים שלקחו אותו מאיתנו רוצים לשבור את רוחנו ולהכניע את קיומנו בארץ ישראל באמצעות הטרור, לא ניתן לזה לקרות", הוסיפה שקד.