בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'Photo by Tomer Neuberg/Flash90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' דוחה הבוקר (שני) את הטענות נגד המתקפה שלו אתמול על סגירת הר הבית ליהודים בתשעה באב.

בראיון לרשת ב' טען סמוטריץ', "אלמלא הלחץ הציבורי שנוצר החל מאתמול הבוקר ההר לא היה נפתח, נקודה. שכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה. ההר היה פתוח מעט מדי ומאוחר מדי. היהודים עשו סיבוב קצה של 200 מטר ולא את המסלול הרגיל".

"אם אנחנו לאורך זמן מרגילים ונמשיך להרגיל את הערבים שאנחנו מקבלים איומים בטרור ומשנים את ההתנהלות שלנו אז אנחנו נקבל עוד איומים בטרור", קבע סמוטריץ'.

לדבריו, "יהודים לא מורשים להתפלל בהר הבית וכל מי שמעז למלמל חלקיק של פסוק נעצר. איפה שהיה אפשר להשפיע השפעתי, איפה שלא מותר לי כאיש ציבור לתת אמירה ציבורית".

בתגובה לביקורת על סגנון ציוציו אמר, "יכול להיות שסמוטריץ' זה לא חנה בבלי, כשכואב לי אני צועק. אני ארבע שנים מנסה לנהל את האירוע הזה, אירוע שבז ליהדות ומבקש לחנך אותי ועוד אזרחים במדינת ישראל חינוך מחדש. אני לוקח על עצמי את העניין הזה, יש לי לפעמים התבטאויות חריפות וקשות משקפות את העובדה שאני לא משחק. ככואב לי כשרומסים את היהדות, כואב לי כשרומסים ציבור שלם"

על פסק הדין בנוגע להופעה בעפולה אמר, "זה טרלול, זה לא פסק דין. יש סעיף מפורש בחוק איסור אפלייה במצרכים ושירותים שמאפשר אירועים בהפרדה ופסק הדין אפילו לא מזכיר את זה ולא מתייחס לזה".

לדבריו, בניגוד לפסק הדין, אין החלטת ממשלה שאוסרת הפרדה, "בואו נעשה סדר. אין החלטת ממשלה מ-2013, יש החלטת ממשלה על הקמת צוות של לימור לבנת. הדו"ח של הצוות הבין-משרדי מעולם לא אומץ בהחלטת ממשלה. אני ב-2013 לא הייתי לא חבר כנסת ולא חבר ממשלה. כל האירוע הזה שבו מנסים לכפות על הציבור הדתי לחיות בניגוד לאמונתו ואורחות חייו הוא אירוע בלתי חוקי לחלוטין".