יוסי דגן נואם בקונגרס
יוסי דגן נואם בקונגרסצילום: מוא''ז שומרון

21 חברי כנסת פנו במכתב יוצא דופן לחברי הקונגרס האמריקני ולחברי שדולת אייפא"ק, והביעו דאגה וביקורת בגין אישור הצעת ההחלטה נגד ה-BDS בקונגרס האמריקני לאחר שהוכנסה בה סעיפים התומכים בהקמת מדינה פלסטינית.

חברי הכנסת הצטרפו למכתב שיזם ראש מועצת שומרון יוסי כתב, בו נאמר "אנו מבקשים להבהיר כי ההחלטה האחרונה של הקונגרס נגד ה-BDS (מס' החלטה 246) היא טעות חמורה, משום שהיא מביעה גם תמיכה במה שמכונה 'תכנית שתי המדינות', כלומר בהקמת 'מדינה פלסטינית' בליבה של ארץ ישראל הקטנטנה.

''אנו מבקשים להבהיר שהקמת מדינה פלסטינית מסוכנת לישראל הרבה יותר מה-BDS", הדגישו הח"כים ודגן. ''דרישה להקמת מדינה פלסטינית מנוגדת לעמדת ארה''ב, מנוגדת לעמדת ממשלת ישראל, ומנוגדת לעמדת רוב הציבור בישראל. וכל זאת משום שהיא גם לא צודקת וגם מסכנת את ביטחון מדינת ישראל".

דגן הסביר את היוזמה: "לצערי בשנים האחרונות איפא"ק מקדמת באופן עצמאי את פתרון שתי המדינות. איפא"ק מטעה את נבחרי הציבור האמריקאי ומציגה את פתרון שתי המדינות כאינטרס ישראלי וכעמדת מדינת ישראל וזאת על אף שפתרון שתי המדינות אינו חלק מעמדת מדינת ישראל, אינו מופיע בקווי היסוד של הממשלה, ואינו חלק מעמדת ארה"ב ונשיא ארה''ב אף הוציא אותו מהדו"ח לאסטרטגיה לביטחון לאומי''.

לדברי דגן, הצעת ההחלטה כנגד ה-BDS היא חתול בשק, ''אין לנו ספק שנעטף יפה ונמכר לחברינו בקונגרס, כאשר ללא ידיעתם, כאשר הם סומכים על איפא"ק ועל כותרת הצעת החוק, חתמו במו ידיהם על הצעת החלטה בעד מדינה פלסטינית. זו שערוריה. יש להבהיר לאיפא"ק כי מדינת ישראל לא תמשיך לגבות את פעילותה באם היא תמשיך לקדם את הקמת המדינה הפלסטינית תחת מעטה 'קידום אינטרסים ישראלים'".

בין החותמים על המכתב - סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד), סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן (הימין המאוחד), ח"כ גדעון סער (הליכוד), ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ח"כ עוזי דיין (הליכוד), ח"כ יואב קיש (הליכוד), ח"כ מוטי יוגב (הימין המאוחד), ח"כ חווה אתי עטיה (הליכוד), ח"כ מאי גולן (הליכוד), ח"כ שרן השכל (הליכוד), ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ אוסנת הילה מארק (הליכוד), ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), ח''כ מיכל שיר סגמן (ליכוד), ח''כ קטי שיטרית (הליכוד), ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), ח"כ משה ארבל (ש"ס), ח"כ מיכאל מלכיאל (ש"ס), ח"כ אופיר סופר (הימין המאוחד) ח"כ עידית סילמן (הימין המאוחד).