ממראות הפגנות הגיוס במאה שערים
ממראות הפגנות הגיוס במאה שעריםצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

בבנין האו"ם לעניינים הומניטריים בירושלים תתקיים מחר (שלישי) פגישה של מנהיגי 'העדה החרדית' עם גורם רשמי של האו"ם בה יגישו מכתב מפורט בו יטענו כי ישראל מבצעת מעשים לא חוקיים בכפיית הגיוס על חרדים.

במודעה שפורסמה ברחבי השכונות החרדיות בירושלים כונתה הפגישה "מעמד היסטורי של פניית היהדות הנאמנה לאומות העולם".

מטרתם הרשמית, כך על פי המודעה, היא "לעצור את כפיית צעיריה להתגייס לצבא השמד שהיא העברה על שלש החמורות של הדת היהודית".

חמישה נציגי 'העדה החרדית' יפגשו עם נציג האו"ם, "ישמיעו בפניו את בקשת היהדות הנאמנה, ויעבירו לידיו תזכיר מפורט על דיכוי החרדים ואי מתן חופש דת לשמירת תורה ומצוות על ידי השלטון הציוני".

בתזכיר שיגישו ייטען כי מדינת ישראל מפירה את אמנת ז'נבה בעצם העובדה שהיא מגייסת חרדים.

חלקים מתוך התזכיר פורסמו ב'כיכר השבת'. "אנו, המוכרים כבני 'היישוב הישן', שמתגוררים בעיר ירושלים מאז ימי האימפריה העותמאנית הטורקית, וחיים מאז בשלום עם שכנינו הערבים, מבקשים את התערבותן הדחופה של האומות המאוחדות נגד ממשלת ישראל, בגין עבירות בוטות נגד הדין הבינלאומי, ופעילות נגד אותם היסודות עליהם טענו הישראלים כי הקימו את ארצם ומערכת המשפט שלה", נכתב.

הם טענו כי הם "נרדפים על בסיס יומיומי בחלקים מחיי היומיום שלנו". לאחר פירוט ארוך ודוגמאות רבות הם "מבקשים מאסיפת האו"ם וממחלקת זכויות האדם של האו"ם, לעדכן את ממשלת ישראל כי היא מבצעת מעשים לא חוקיים במסגרת רצונה לחנך מחדש את בני המיעוט החרדי. בנוסף, נבקש ליידע אותם שעליהם להימנע מביצוע מעשים כאלו בעתיד, ושעליהם לאפשר למיעוט את הזכות לעבור בין מדינות ואת הזכות שלא להיקרא פושעים מהסיבה היחידה שברצונם לשמור על עקרונותיהם הדתיים".