לשכת גיוס
לשכת גיוספלאש 90

בעקבות תקלת מחשב בצה"ל, מאות בנות שהשתתפו בתקופה האחרונה ביום המא"ה (מיון, איתור והשמה) במסגרת המיונים המקדימים לצה"ל, צפויות לקבל בימים הקרובים מסרונים על שינוי בציונים שקיבלו.

התוצאה: שינוי בתפקידים שנפתחו בפניהן לנוכח הציונים השגויים.

העיתונאית לילך שובל דיווחה ב"ישראל היום" כי תקלת המחשוב התגלתה באגף כוח האדם בצה"ל לפני כשבוע בעקבות בדיקות שנערכו למערכת המחשב.

בבדיקה התגלה כי חלה שגיאה בחישוב הציונים שניתנו למאות בנות שהשתתפו ביום המא"ה. מרבית הבנות שציונן חושב באופן לא נכון צפויות להתגייס בחודש יולי 2020 ולאחר מכן, ומאות בודדות נוספות צפויות להתגייס כבר בחודש אפריל.

הבנות שצפויות להתגייס בחודש אפריל הקרוב כבר קיבלו שאלון העדפות ("מנילה"), שאותו מילאו בהתאם לתפקידים שנפתחו להן על סמך הציונים - שהתבררו כשגויים - שקיבלו ביום המא"ה ובצו הראשון. הבנות שהציון שלהן שונה ושתפקידים נפתחו או נסגרו בפניהן בהתאם לציון המעודכן והנכון שלהן, תקבלנה שאלון העדפות חדש למילוי, וצה"ל ישבצן מחדש בהתאם לצורך.

הבנות שמתגייסות החל מיולי 2020 טרם קיבלו שאלון העדפות, ולפיכך, במקרה הצורך, הן תקבלנה מסרון עם הציונים החדשים והמעודכנים.

בצה"ל מבטיחים כי התקלה תוחקרה בתוך הצבא ומחוצה לו, וכי הצבא נמצא ב"ישורת האחרונה" של תיקונה. עוד ציינו בצבא כי בסופו של דבר, מתוך כ־25 עד 28 אלף בנות המשתתפות ביום המיון בכל שנה, רק מאות בודדות תושפענה מהתקלה.