שלמה מור יוסף
שלמה מור יוסףצילום: פלאש 90

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ' שלמה מור-יוסף התייחס לסוגיית גירוש העובדים הזרים וילדיהם, על רקע הגירוש אמש (שני) של העובדת הזרה ובנה בן ה-13 ששהו בישראל שלא כחוק.

בריאיון לתוכנית בחצי היום עם אסתי פרז בכאן רשת ב אמר מור-יוסף: "מסתכלים על הזווית של הילד, ומתעלמים לגמרי מהאחריות ההורית".

מור-יוסף הסביר: "כל המצב הזה הוא לא נוח לי. אני פה מייצג מערכת, אני מייצג את העובדים שלי. אבל ברמה האישית בוודאי שזה לא נוח לי. זה נעים לראות את הילד הזה? לאיזה מצב האמא הביאה אותו? איך היא גוררת אותו ממקום למקום?

"יש במקרה הספציפי הזה נשים שהחליטו שיותר טוב פה מאשר בפיליפינים. הן יודעות שזה לא חוקי. אני לא מצפה שאמא תכניס ילד לסיטואציה הזאת, ואני לא מבין למה היא צריכה לגרור אותו להליכים משפטיים".

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה הוסיף: "למדינת ישראל יש מדיניות הגירה כמו לכל מדינה בעולם. המדיניות היא לשמור על האופי היהודי-דמוקרטי שלה ולשמור עליה לפי חוק השבות וחוק הכניסה לישראל. התפקיד שלנו הוא לנהל את כל המערכת הזאת. אנחנו נמצאים בצומת של עצבים חשופים של החברה הישראלית, ואנחנו מקיימים את מדיניות הממשלה, הכנסת ובית המשפט העליון.

"יש דברים שמדינה עושה, שהם לא נעימים אבל הם חיוניים או לשמירת ביטחונה, או לשמירת צביונה כמדינת חוק. בכל הקונפליקט הזה, עם כל המתחים האישיים וכל הסיפורים האנושיים הקשים - עם כל זה אנחנו צריכים להתמודד, ומי שנותן את הכיוון הכללי של המדיניות היא ממשלת ישראל".

רוזמרי פרז ובנה רוהן, תלמיד בית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב, נעצרו בשבוע שעבר. השבוע נדחו הערעורים שהגישו לבית הדין לעררים ולבית המשפט המחוזי בתל אביב. מאוחר יותר דחה גם בית המשפט העליון בקשה למתן צו מניעה לביצוע הגירוש.