אלופי גוש קטיף לשנת 2019
אלופי גוש קטיף לשנת 2019צילום: מיטל פומברג

במשך 13 שנים נערך בתקופה שבין תחילת החופש הגדול עד למחרת תשעה באב, טורניר הכדורסל הגדול של נוער גוש קטיף, טורניר הספורט ע"ש איתי יוליס ז"ל.

טורניר זה היה גולת הכותרת של החופש הגדול עבור תושבי הגוש, כשזכיה בו הייתה מקור גאווה למשך שנה שלמה עבור תושבי היישובים ובייחוד אלו הצעירים.

בגמר האחרון שנערך באדמת גוש קטיף בשנת 2005, רגע לפני הגירוש הנורא, מול אלפי צופים נרגשים ומעודדים, הבטיח שלמה יוליס, אביו של איתי ז"ל לנוער גוש קטיף שיעשה כל שיוכל כדי ש"מנגינת הטורניר" החשוב הזה לא תיפסק.

ואכן, על אף שנעקרו מבתיהם בגוש והתפזרו בקהילות לאורך הארץ, במשך 14 שנים מאז העקירה, טורניר הכדורסל ממשיך להתקיים ולמעשה מחבר בין הנוער מהיישובים השונים, כשזה מהווה בנוסף גם ביטוי לזיכרון, געגועים, והכיסופים לשוב הביתה ולהרים רוח של אמונה, אחדות והמשכיות.

בשנים האחרונות מועצה אזורית נחל שורק חברה ל'ועד מתיישבי גוש קטיף' ולקחה חסות על הטורניר ובזכותה הקשר החברי האנושי בין אנשי גוש קטיף לא נותק ואף התחזק לטובת הטורניר שנמשך זו השנה ה-14 לעקירה.

השנה התקיימו ימי המוקדמות בהם התחרו זה בזה קבוצות מכלל יישובי גוש קטיף נוער ובוגרים מרחבי הארץ, לעיניי מאות בני נוער שהגיעו לעודד ולצפות במשחקים.

משחק הגמר נערך השבוע באולם הספורט במושב בני ראם במעמד ראש המועצה האזורית נחל שורק אלי אסקוזידו, משפחתו של שלמה יוליס התומכת, זיו אוסון מנהל מחלקת הספורט במתנ"ס, מוכי בטר יו"ר מרכז גוש קטיף ועוד.

בגמר הגדול לאליפות הנוער זכתה קבוצת 'שבות קטיף' ואילו באליפות הבוגרים זכו בני היישוב 'נווה דקלים'.

אלי אסקוזידו ראש המועצה האזורית נחל שורק התייחס לאירוע המרגש כשאמר: "מדובר במפגן עוצמה של נוער הגוש, שממשיך לחבר בין היישובים השונים, ולהוכיח כי למרות הכל, ועל אף הכל גוש קטיף נשארת על המפה".