כפתור אחד והשמש נכבית
כפתור אחד והשמש נכביתצילום: iStock

השאלה האם השמש תזרח גם מחר היא שאלה עתיקה למדי, אבל מסתבר שיש כאלו שנתקלים בה גם בימינו. תושבי מחוז ורחויאנסק שברוסיה קמו השבוע לחושך מוחלט כאשר השמש פשוט לא זרחה באותו היום.

למרות שהזריחה במחוז ורחויאנסק בזמן הזה של השנה אמורה להיות כבר בשעה ארבע לפנות בוקר, תושבים שקמו מספר שעות לאחר מכן התפלאו לראות שהשמיים עדיין חשוכים. התושבים ההמומים מיהרו להעלות תמונות של השמיים השחורים לרשתות החברתיות, ולבדוק האם הדבר מתרחש גם באזורים נוספים.

רק בשעה 8, ארבע שעות לאחר שעת הזריחה המקורית, השמיים התחילו לקבל גוון צהבהב ובמהלך היום התחילה השמש להתגלות. למרבה ההפתעה, זו לא הפעם הראשונה בה השמש מחליטה שלא לזרוח במחוז. גם בשנה שעברה, כמעט באותו תאריך כמו השנה, השמש העדיפה שלא לזרוח באותו היום, והתושבים חיו בעלטה למשך מספר שעות.

למרות שהתופעה מתרחשת כבר בפעם השניה באותו המקום, מומחי האקלים עדיין לא בטוחים מה הגורם לתופעה המוזרה. אחת ההשערות סוברת שהדבר קשור לשילוב של עננים כבדים וזיהום אוויר. בימים האחרונים התחוללו מאות שריפות באזור, ולפי ההשערה יצרו כמות גדולה מהרגיל של פחמן דו-חמצני שעלה לשמיים והצטרף לענני הגשם. העננים, שהיו מורכבים גם ממשקעים וגם מהפחמן, היו כבדים במיוחד והצליחו להסתיר את השמש למספר שעות.

ההשערה בנוגע לפחמן הדו-חמצני הועלתה גם בחשיכה של שנה שעברה, אבל גם אז התושבים סירבו להאמין לה. לדבריהם, הם לא הריחו ריח של עשן, והרוח לא היתה מספיק חזקה בשביל להעביר את העשן מהשריפות המרוחקות. כך או כך, הממשלה ברוסיה לא ממהרת לספק פרטים על המקרה, כך שהדבר נשאר בגדר תעלומה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!