שרון עשה מניפולציה על העםאלירן אהרון

האלוף במיל' גרשון הכהן מותח ביקורת חריפה על אמירתו של סגן הרמטכ''ל לשעבר יאיר גולן אחרי הפיגוע בו נרצח דביר שורק הי"ד, לפיה צריך להקיף את גוש עציון בגדר ביטחונית כדי להגן עליו.

"הגדר כגבול מדיני במסווה ביטחוני - היא אחד השקרים הגדולים ביותר. הגדר היא מפגע ביטחוני. הדבר הכי חשוב הוא הפעולה בתוך השטח. מה הדבר הראשון שעשה שרון בתור מפקד ה-101? הוליך את האנשים שלו בכל לילה מעבר לגבול כדי לפרום את ההישג ביצירת הגבול".

"הגדר בגוש עציון שיאיר גולן רוצה, היתה מחלקת את האזור לשניים. גוש עציון המזרחי שמסומן לחורבן וגוש עציון המערבי שהוא שלנו. זה לא מקובל", אומר הכהן בראיון לערוץ 7.

הכהן מסביר שמטרת חמאס בפיגועים שהוא מנסה להוציא אל הפועל היא "להנכיח את הכיבוש", כלשונו.

"מה שעושה חמאס כשהוא הורג יהודי ערב חג הקרבן, זה לשבש את החג של האחים שלו ועל ידי זה להנכיח את הכיבוש. ביום יום מי שמסתובב במרחב לא רואה כיבוש, כי צה"ל כבר מינואר 1996 לא נמצא במרכזי האוכלוסייה הפלסטינית ולא שולט שם. אירוע כזה מכריח את צה"ל להיות שם וכך הם שוב רואים 'כיבוש'".

לדבריו, "בין חמאס שרוצה למנוע דו קיום בין יהודים וערבים בכל המרחב של ארץ ישראל ובין אנשים שכולם מכירים אותם בפוליטיקה הישראלית דורשי היפרדות מהערבים, יש מכנה משותף. אני רוצה לחיות עם ערבים ויודע לחיות איתם. רוב הפלסטינים מודעים להישג הגדול של שיתוף עם עם יהודים. מעל מיליון וחצי פלסטינים בכמאתיים בתי אב מתפרנסים מאנשים שעובדים עם ישראל והכלכלה הפלסטינית לא יכולה להתקדם בלי זה. כל רעיונות ההפרדה לא מחוברים למציאות".

הכהן מתייחס גם לביקורת כלפיו, 14 שנים אחרי ביצוע תכנית ההתנתקות שעליה פיקד כקצין בכיר בצה''ל. "ברור לכולם שזו היתה טעות. לא רצו לראות את המציאות, אבל אחרי שזה קרה, צריך למנף את זה לאינטרסים שלנו.

''דה פקטו יש כרגע מדינה בעזה והיא ירדה מהמאזן הדמוגרפי שלנו. כשיצאנו מגוש קטיף שרון שיקר ועשה מניפולציה על העם. הוא אמר שעוזבים את גוש קטיף בשביל המאזן הדמוגרפי. בהתנתקות לא יצאנו מהכיבוש בעזה, אלא ממרחב שהיה כולו התיישבות יהודית".

"אסטרטגיה היא חכמת המורכבות", הוא מוסיף. "ברור שאם אני לא הייתי שם, המציאות היתה קשה פי כמה והסיכון היה גבוה יותר ליהודה ושומרון. מנענו אלא תחילתו של תהליך קריסה כוללת וזה תלוי בנו אם נצליח להמשיך למנוע זאת בעתיד".