גריל גז
גריל גזצילום: כרמל דיירקט

מרבית הישראלים לא מוותרים על צליית בשר על גחלים או גז. משום כך, הם רוכשים גריל גם כאשר אין להם גינה צמודה אלא מרפסת חיצונית בה אפשר להעמידו. בחירת גריל גז למרפסת היא פונקציה של גודל השטח הקיים וכמובן, איכות המערכת.

כאשר יש מרפסת רחבת ידיים אזי ניתן לרכוש אחד איכותי שיש בו שישה מבערים שכל אחד מהם מספק תפוקת חום שונה. בכל מקרה אחר, יצטרך הרוכש להסתפק בכאלו עם שלושה וארבעה מבערים. למספר המבערים יש חשיבות ומשמעות בתהליך הצלייה. נכון הוא שיש צורך לדעת איך להשתמש במתקן, איך להפעיל את המבערים באיזה גובה להניח את הרשת ולחשוב על אלמנטים שונים נוספים.

גריל גז נועד בעיקר לצליית בשרים שונים אבל, כמובן, מותאם גם לדגים, מיני ירקות, תירס ומוצרי מזון אחרים דוגמת סויה האהובים על צמחונים. בחירת המתקן צריכה להיעשות על פי שיקולים נוספים. המעטפת שלו אמורה להיות מנירוסטה או אלומיניום. אלו הן מתכות המסוגלות לשמור חום רב. מתקנים עם מכסים ישמרו טוב יותר על החום.

כך ניתן לקבל אפקט כמו בתנור הצולה בשרים או אופה מוצרים אחרים. כאן החום יעטוף את הבשר והוא יהפוך לרך מכל צדדיו. יש חשיבות רבה לרשת שאמורה להיות איכותית וכזאת המעבירה חום בצורה טובה. במתקנים איכותיים יש מספר רשתות המונחות בגבהים שונים והן מתאימות לצליית מיני מזונות שונים.

כאשר מדברים על בשר הרי שהוא חייב להיצלות על חום המגיע מתחתית המתקן. אסור שהוא יהיה קרוב מדי לגחלים ולמקור החום כדי שלא יישרף או יתייבש. יש חשיבות גם לסוג הגחלים ורבים מהטובים שביניהם מתאימים לגריל גז. יש חשיבות לנוחות העבודה וכאן קיים אבזור נוסף חשוב. מצת אלקטרוני ידליק בקלות רבה יותר את הפחמים.

משטח עבודה רחב אחד לפחות יאפשר להניח את כלי ההגשה ואת כלי העבודה. מקומות אחסון רבים יספקו מקום לאביזרים נוספים הנדרשים בעת צליית בשר. מכשיר קטן ניתן לנייד גם אל מחוץ לבית. הוא אינו כבד מדי וגם נכנס בצורה נוחה לתא מטען של רכב פרטי. כך, שזאת נקודה נוספת למחשבה.

במרפסת רחבת ידיים ניתן לחשוב גם על התקנת מטבח חיצוני מאובזר שבמרכזו יש גם מתקן צלייה על גז. במטבח כזה יש משטח שיש או נירוסטה, כיור וברזים עם מים זורמים. תאי אחסון, תאורה ואלמנטים חשובים אחרים. הכנת הבר בי קיו הוא אירוע מענג בפני עצמו לכל מי שאוהב את העיסוק הזה.

גריל גז למרפסת באיכות גבוהה יאפשר עבודה נעימה וקלה עם תוצאות נהדרות. אנשים המתלבטים לגבי המכשיר המתאים ביותר יכולים לקבל ייעוץ מתאים אצל מומחים ואנשי מכירות של משווקים בעלי מוניטין. הבחירה הסופית היא על פי החלטה של הרוכש בהתחשב במפרט של כל מתקן, וכמובן, במחיר.