השגריר האמריקני פרידמן בבית משפחת שורק
השגריר האמריקני פרידמן בבית משפחת שורקצילום: דוברות

בשעה שבני משפחתו של דביר שורק ז"ל יושבים שבעה בביתם שבעפרה, יוזמה חדשה נרקמה במטרה להקים מפעל מורשת להנצחתו.

המשפחה החליטה לצאת בקמפיין מימון המונים במטרה להקים היכל חדש לזכרו של דביר בבית הכנסת בו התפלל. במסגרת הקמפיין פורסמה ההקלטה אחרונה של דביר שנשלחה לחברו אריאל, בו נשמע דביר כשהוא שר קטע מתוך תפילת הימים הנוראיים.

עלות הקמת ההיכל היא 1.5 מיליון שקלים, והמשפחה מקווה להתחיל את הבנייה כבר בימים הקרובים.

ההקלטה נשלחה לחברו של דביר, אריאל שלום, שלמד איתו בישיבה והיה חברו לחדר בפנימייה. דביר שר טקסט מהמקורות שהלחין בעצמו. ההקלטה נשלחה לפני כשלושה חודשים והיא אחרונה שהוקלטה על ידי דביר לפני הרצח.

מנציחים את דביר

אריאל, חברו של דביר, סיפר "כל מילה בהקלטה מראה עד כמה דביר היה חבר טוב, אוהב, מיוחד, אכפתי, כזה שנכנס ללב", סיפר אריאל בכאב. "אין הרבה חברים כאלה".

דביר שורק ז"ל נרצח בשבוע שעבר בשעה שעשה את דרכו מאפרת חזרה לישיבה בה הוא לומד בגוש עציון לאחר שהלך לרכוש מתנת סוף שנה למוריו בישיבה. הוא הותקף ונרצח על ידי שני מחבלים שארבו לו ככל הנראה בצידי הדרך ולאחר מכן נמלטו מהמקום. לפנות בוקר נמצאה גופתו של דביר והודעה נמסרה למשפחתו.

בתום מאמצים מרובים של כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה נעצרו שני המחבלים החשודים במעשה. הוריו של דביר החליטו לתרום את קרניות עיניו.

ההחלטה להקים מפעל הנצחה לזכרו של דביר ז"ל התקבלה מתוך מחשבה ורצון של המשפחה והחברים הקרובים להמשיך את רוחו ואישיותו המיוחדת. אחד מחבריו סיפר "דביר היה כולו אור. כל אדם קרוב או רחוק נהנה מהשמחה והטוב שהוא הפיץ. בית הכנסת בישוב היה מקום התפילה שלו מלידתו ועד הירצחו והדבר הכי טבעי בעינינו הוא להקים היכל בבית הכנסת לזכרו".