הרב פרץ
הרב פרץצילום: קובי ריכטר/TPS

שר החינוך הרב רפי פרץ (ימינה) דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר סביב החינוך המיוחד, וקורא לשר האוצר משה כחלון להעביר לאלתר את התקציב הדרוש.

״משרד האוצר לא יכול לשבת בחיבוק ידיים מול המשבר המתחולל החינוך המיוחד - אלפי תלמידים לא מקבלים את הצרכים להם הם זקוקים", אמר פרץ.

''מנכ״ל משרדי שמואל אבואב וכל הדרג המקצועי של המשרד עמלים כבר שבועות על מנת למצוא פתרון, אך פתיחת השנה עלולה להשתבש אם התקציב לא יעבור'', התריע.

השר פרץ קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בסוגיה כדי להגיע לפתרון: ''יש כאן תלמידים שזה חיים ומוות עבורם״.

כ-490 מיליון שקלים חסרים לתקציב החינוך המיוחד. במשרד החינוך התריעו כבר לפני חצי שנה על המחסור התקציבי בשל הזינוק במספר התלמידים הלומדים בחינוך המיוחד.

במשרד האוצר השיבו בשלילה לדרישות ואף טענו כי מפלגת ''הבית היהודי'' צריכה להעביר את הכספים הקואליציוניים שקיבלה לטובת החינוך המיוחד.

בעקבות ההתעקשות של האוצר, גורמים המעורים בפרטים הסבירו כי רק החלטת ממשלה יכולה לשנות ייעוד של כסף קואליציוני, ובנוסף רוב התקציבים הקואליציוניים הישנים אינם מתוקצבים בבסיס תקציב 2020.

''בכל מקרה, התקציבים הללו לא תוקצבו לפי דרישת המשרד אלא בסיכומים פוליטיים ואינם קשורים למשבר בחינוך המיוחד", אמרו הגורמים והביעו תקווה ששר האוצר כחלון יתעשת בקרוב.

ח''כ אורלי פרומן (כחול לבן) התייחסה לנושא בדיון של ועדת החינוך, ואמרה כי "הגידול במספר ילדי החינוך המיוחד לא הגיע בהפתעה. המשבר בתחום הוא תוצאה ישירה של חוסר תכנון במשרדי החינוך והאוצר. התוצאה היא התנגשויות ערב פתיחת שנת הלימודים בין ההורים לבין מערכות החינוך המקומיות.

''שבועיים לפני פתיחת השנה, אנו מצויים מול שוקת שבורה כאשר בממשלה לא לוקחת שאחריות על כל ילדי החינוך המיוחד, ללא הבחנה בין ילדי המוכש''ר או המוכר. הממשלה נכשלת בניהול שיתופי הפעולה בין המשרדים השונים ומערכת החינוך מאבדת את אמון הציבור", תקפה פרומן.