הזמר מוטי שטיינמץ
הזמר מוטי שטיינמץPhoto by Yaakov Naumi/Flash90

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט לקבל את עתירת ש"ס נגד שדולת הנשים וביטל הוראה קודמת שאסרה לקיים מופע לחרדים בנפרד.

השופט קבע כי העירייה היא שתחליט כיצד המופע של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל שעתיד להיערך הערב (רביעי) יתקיים. הוא המליץ לבצע את הצעת הפשרה שהוצעה לצדדים לקיום שלושה מתחמים - אחד לגברים, אחד לנשים ואחד מעורב.

השופט עאטף עיילבוני ציין בפסק הדין כי "במסגרת הצעתי, הבהרתי לצדדים כי יש בהצעה משום איזון בין צרכי הקהילה החרדית שמשוועת לקיומו של אירוע תרבותי אחד מבין מגוון רחב של אירועים תרבותיים הפתוחים לכלל האוכלוסייה, לבין שימור זכויות הציבור במרחב הציבורי".

השופט הוסיף כי "לאור הצהרת ראש העיר, שלפיה שגה בעת מתן ההסכמה לביטול ההפרדה, החלטה שהובילה להצהרות על ביטול המופע – ברור שאותה החלטה התקבלה בצורה חפוזה. על כן, אני קובע שהחלטת הרשות מבוטלת, והעניין יוחזר לעירייה שתחליט אם לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית אם לאו".

שדולת הנשים הגישה עתירה דחופה לבג"ץ נגד ההחלטה.

לאחר ההחלטה שוחח ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, שוחח עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. השניים סיכמו כי האירוע שתוכנן להתקיים הערב עבור הציבור החרדי ייערך כמתוכנן בהפרדה מלאה. עוד סוכם כי במתחם המדשאות הסמוך תתקיים פעילות למשפחות בו יוצבו מסכי ענק לצפייה באירוע.

בש"ס אמרו בתגובה להחלטה: "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה כלשהי".

"אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים ולא של שיסוי ציבור בציבור", אמרו במפלגה.

עו"ד ישראל באך, יועצה המשפטי של ש"ס, מסר בתגובה להחלטת השופט, "בית המשפט בפסיקה ערכית שבאה לטובת הציבור הדתי והחרדי פוסק כי יש גם לציבור זה יש זכויות שחייבים לכבד, בטוחני כי הארגונים השונים יבקשו להפוך החלטה זו ואנו נלחם על כך גם בעתיד, אך לעת עתה ונכון להיום הציבור החרדי קיבל הכרה בזכויותיו לשמר את אורח חייו, זה היה מאבק משפטי לא פשוט אך התוצאה מעודדת".

פורום קהלת מסר, "מברכים על החלטתו של השופט עיילבוני. ההחלטה מבטאת עמדה מאוזנת ובריאה שמכירה בכך שלא כל הפרדה משמעותה הפליה ובזכותם של המגזרים השונים בישראל לחיות על פי אמונתם, כפי שכבר קבע החוק, ובניגוד לדו"ח משרד המשפטים בעניין".

ההופעה בעפולהדוברות ש"ס

נזכיר כי ביום ראשון קיבל בית המשפט המחוזי בנצרת את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, שבפארק העירוני שלה מתוכנן להתקיים הערב מופע מוזיקלי לחרדים בהפרדה. השופט יונתן אברהם אסר על קיום המופע בהפרדה, הורה לסדרני העירייה למנוע ולסכל כל ניסיון לבצע אותה ואמר כי יש לערב את משטרת ישראל במידת הצורך.

כמו כן, הוא חייב את העירייה לשלם את הוצאות המשפט של העותרות בסך 5,000 ש"ח. בעקבות החלטת בית המשפט, הזמר מוטי שטיינמץ איים בביטול ההופעה.