ההופעה בעפולהדוברות ש"ס

אלפי בני אדם משתתפים הערב (רביעי) בהופעתם של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל בעפולה, שמתקיימת בהפרדה, חרף הניסיונות של שדולת הנשים למנוע את קיומה.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נשא דברים לפני תחילת ההופעה. "אני מרשה לעצמי לברך כאן בקול: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. השכל הישר ניצח. מי שניסה להכתיב לנו אורח חיים הפסיד היום. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר חזרה את הכבוד והשכל הישר".

הוא הוסיף, "שישמעו אותן נשים שמייצגות בקושי את עצמן וממומנות על ידי הקרן החדשה את קולות השמחה פה. כל המטרה של אותה עתירה זה רק לגרום לפרובוקציה. היה שווה כל הרעש הזה כדי שעם ישראל יידע להוקיר את ראש עיריית עפולה על ההגינות שלו".

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, אמר לנוכחים: "אני ראש עיר של כולם וגאה להיות גם ראש עיר של הציבור החרדי".

"בהחלטה מושכלת הגיע היום השופט להחלטה החכמה הזאת. מתבייש להגיד שעשינו רק אירוע אחד לציבור החרדי, מגיע להם יותר. אנחנו דורשים שלא תהיה כפייה חילונית", הוסיף ראש העיר.

השר דרעי מול הקהל, המופרד, בעפולהיצחק ראשי

מוקדם יותר קיבל בית המשפט המחוזי בנצרת את עתירת ש"ס נגד שדולת הנשים וביטל הוראה קודמת שאסרה לקיים מופע לחרדים בנפרד.

השופט עאטף עיילבוני ציין בפסק הדין כי "במסגרת הצעתי, הבהרתי לצדדים כי יש בהצעה משום איזון בין צרכי הקהילה החרדית שמשוועת לקיומו של אירוע תרבותי אחד מבין מגוון רחב של אירועים תרבותיים הפתוחים לכלל האוכלוסייה, לבין שימור זכויות הציבור במרחב הציבורי".

השופט הוסיף כי "לאור הצהרת ראש העיר, שלפיה שגה בעת מתן ההסכמה לביטול ההפרדה, החלטה שהובילה להצהרות על ביטול המופע – ברור שאותה החלטה התקבלה בצורה חפוזה. על כן, אני קובע שהחלטת הרשות מבוטלת, והעניין יוחזר לעירייה שתחליט אם לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית אם לאו".

בש"ס אמרו בתגובה להחלטה: "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה כלשהי".

"אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים ולא של שיסוי ציבור בציבור", אמרו במפלגה.

עו"ד ישראל באך, יועצה המשפטי של ש"ס, מסר בתגובה להחלטת השופט, "בית המשפט בפסיקה ערכית שבאה לטובת הציבור הדתי והחרדי פוסק כי יש גם לציבור זה יש זכויות שחייבים לכבד, בטוחני כי הארגונים השונים יבקשו להפוך החלטה זו ואנו נלחם על כך גם בעתיד, אך לעת עתה ונכון להיום הציבור החרדי קיבל הכרה בזכויותיו לשמר את אורח חייו, זה היה מאבק משפטי לא פשוט אך התוצאה מעודדת".

פורום קהלת מסר, "מברכים על החלטתו של השופט עיילבוני. ההחלטה מבטאת עמדה מאוזנת ובריאה שמכירה בכך שלא כל הפרדה משמעותה הפליה ובזכותם של המגזרים השונים בישראל לחיות על פי אמונתם, כפי שכבר קבע החוק, ובניגוד לדו"ח משרד המשפטים בעניין".