ההופעה בעפולהדוברות ש"ס

שופטי בית המשפט העליון קבעו בתום דיון שערכו הערב (רביעי) בעתירת שדולת הנשים כי בית המשפט המחוזי בנצרת חרג מסמכותו כשביטל את הפסיקה שקבעה כי לא ניתן לקיים את האירוע בעפולה בהפרדה.

הפסיקה נמסרה תוך כדי המופע אליו הגיעו אלפים, חרף הניסיונות של שדולת הנשים למנוע את קיומו.

עו"ד ישראל באך יועצה המשפטי של מפלגת ש"ס אמר בתום הדיון כי "בית המשפט העליון שוב הוכיח את גישתו כי השוויון נעצר כאשר מדובר בחרדים ובנימוקי פרוצדורה ומחה במחי יד הישג משפטי חשוב שנפסק היום לטובת הציבור החרדי".

עו"ד אליעזר רודין המייצג את חבר הכנסת משה ארבל הוסיף כי "בית המשפט חזר לאטימותו ואמר לא לזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי. בית המשפט מנציח את הקיצוניות החילונית ואת ההתערבות בערכים החשובים לקהילות מיעוטים".

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נשא דברים לפני תחילת ההופעה. "אני מרשה לעצמי לברך כאן בקול: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. השכל הישר ניצח. מי שניסה להכתיב לנו אורח חיים הפסיד היום. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר חזרה את הכבוד והשכל הישר".

הוא הוסיף, "שישמעו אותן נשים שמייצגות בקושי את עצמן וממומנות על ידי הקרן החדשה את קולות השמחה פה. כל המטרה של אותה עתירה זה רק לגרום לפרובוקציה. היה שווה כל הרעש הזה כדי שעם ישראל יידע להוקיר את ראש עיריית עפולה על ההגינות שלו".

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, אמר לנוכחים: "אני ראש עיר של כולם וגאה להיות גם ראש עיר של הציבור החרדי".

"בהחלטה מושכלת הגיע היום השופט להחלטה החכמה הזאת. מתבייש להגיד שעשינו רק אירוע אחד לציבור החרדי, מגיע להם יותר. אנחנו דורשים שלא תהיה כפייה חילונית", הוסיף ראש העיר.

השר דרעי מול הקהל, המופרד, בעפולהיצחק ראשי

מוקדם יותר קיבל בית המשפט המחוזי בנצרת את עתירת ש"ס נגד שדולת הנשים וביטל הוראה קודמת שאסרה לקיים מופע לחרדים בנפרד.

השופט עאטף עיילבוני ציין בפסק הדין כי "במסגרת הצעתי, הבהרתי לצדדים כי יש בהצעה משום איזון בין צרכי הקהילה החרדית שמשוועת לקיומו של אירוע תרבותי אחד מבין מגוון רחב של אירועים תרבותיים הפתוחים לכלל האוכלוסייה, לבין שימור זכויות הציבור במרחב הציבורי".

השופט הוסיף כי "לאור הצהרת ראש העיר, שלפיה שגה בעת מתן ההסכמה לביטול ההפרדה, החלטה שהובילה להצהרות על ביטול המופע – ברור שאותה החלטה התקבלה בצורה חפוזה. על כן, אני קובע שהחלטת הרשות מבוטלת, והעניין יוחזר לעירייה שתחליט אם לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית אם לאו".